AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.064

Ipod + m3 = problem

Ji
138
Jimpppa
M135i -14
Hej

Har ett litet problem med min ipod i M3an...
När jag kopplar in ipoden så funkar det ytterst sällan att byta låt med knapparna på ratten alt stereon. Måste nästan alltid byta på ipoden direkt.
Sen en annan sak är att hela AC panelen "slocknar" och hoppar igång direkt igen, är orolig att nånting kommer gå sönder.
Ibland ser man låtnamn men oftast inte då står det bara volym eller bass på skärmen i bilen.
Modellen på ICE-linken är DL 1002.
Jag har provat med en ipod nano och en iphone. Och har även provat dra upp o ner på dom där små spakarna som sitter på dosan.
Vad kan vara fel?

Mvh Jimmy
Oc
122
October1st
BMW 530d Touring-12
Hej. Lyfter denna gamla tråd.
Har du fått ordning på ditt problem? Vad kostar ICE-linken och var kan man få den installerad?
Mvh
Do
183
Dojjan
M3 SMG -03
ice-linken har väl utgått och ersatts av gateway 300 som jag förstått det. Finns att köpa här Länk
Oc
122
October1st
BMW 530d Touring-12
Jag har läst en hel del här på forumet om ICE-Link, Densions Gateway samt om diversa andra lösningar som FM-sändare, USB interfaces m m.

Det verkar dock som om alla desssa har problem av olika grad. Jag har bl a läst om alla problem det varit med att få Gateway att fungera. Någon som kan rekomendera vad som är det enklast och snabbaste sättet att få Ipoden integrerad i bilen så att man ser låtnamn m m på skärmen. Jag har en 16:9 skärm med navigator samt cd-växlare och hade gärna haft växlaren kvar men det ska kunna lösas med en omkopplare har jag fått höra...

P.S. jag har använt sökfunktionen på forumet men blir inte klok på vad som verkligen funkar.
Le
169
Leffe75
Audi A4 2,0 TFSI Quattro avant -09
Lyfter tråden....

Funderar på att införskaffa Ice link till min M3 -03 men som tidigare nämts så skulle jag vara tacksam för svar på vilken modell man skall välja!
Enl denna så finns det lite o välja på.....
Länk
Funderar på GW 300 ngn som provat denna?
Länk
Min bil är tillverkad 2003-04 gissar att det är nya kontakten?
Besvärligt att demontera för att se vilken kontakt det är?
Har inte cd vxl men nav 16*9, kontakten sitter väl bakom stereon/navin?

October1st
Hur gick det för dig?
Blev du ngt klokare...:)
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
ta en titt på Intravee II + Alpine KCA-420i ipod adapter
rena plug-n-play
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
mer info: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.