|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag hade först en e34 518 -90 som jag låg på 1-1,1l/mil med. Sen köpte jag en 535 -88 som jag ligger på 1-1,2l/mil med och då kör jag en del stadskörning. Ligger man snällt på landsväg så drar den 0.8l/mil. Det jag vill komma till är att e34 är en stor och tung kaross och då den lilla motorn måste bli plågad för o gå frammot mot en med bättre motor som man kan ligga och glida med istället för och ge fullt. Men sen är det ju alltid kul och veta att man har lite kraft ifall det kommer nån saab eller volvo ;) Beemer 4 Life! |
|
|
Högre utväxling på de större motorerna ger lägre varv och därmed lägre förbrukning i högre hastigheter. Det är ännu en faktor man behöver räkna in... //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Har en 520 93a. Min ligger i snitt på 0.9 =) BMW e lag |
|
|
Allt dessa tjat om bensinförbrukning =) Om man kör med tung fot så kommer det bli dyrt oavsett, och fullgas ger man inte hela tiden ! Kör med en 540ia -93, kanon komfort på motorvägen och ligger på 0.85 med farthållare! I rusningstrafik inne i staden så visst, då blir det blandat 1.7l. Har även kört 525 & 535, märker ingen skillnad i blandad körning i stadstrafik. Är man ute efter en billig bil i stadskörning är det nog 520 som är att satsa på om det nu ska vara 5-serien. Men äh =) Jämför jag med min e36 325 och min e34 540 så skiljer det bara 1000kr i månaden i bensin kostnad, det är inte bensinen som blir dyrt, utan allt runtom kring, delar, boende etc. Och med detta ville ja bara säga vad jag tycker, om någon tog sig illa åt ber jag om ursäkt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.