|
|
|
|---|---|
| Ska precis beställa 19 tums hjul till kärran, men jag är osäker vilket ET som funkar bak. Vet ju att det är ET20 original. Tänkte ha Dunlop SportMaxx 265/30-19 på en 9.5 tums fälg som finns både i ET20 och ET25. Vill helst ha ET20, men är det risk att det tar i skärmkanten? Det är M-chassi på bilen, men jag kommer att sätta på 30/15 H&R fjädrar också. | |
| Tanken är att även använda fälgarna på en E60 i framtiden, med matchande navhylsor, och eftersom den också har ET20 så väcks funderingarna där med. Går väl att få på lite bredare däck också. 275 eller 285 borde väl funka? | |
|
Att säga att ET20 är original är inte helt korrekt. Stämmer bra när dethandlar om 8-8,5" breda fälgar men är det bredare än så så brukar ET vara något högre. På M5 E39 är bakfälgen 9,5" bred och ET är 22. På E60 så är ET 32 bak på 9-9,5" breda fälgar. Kolla här Länk så finns den mesta infon. ___ //Ulf |
|
| Tackar för länken! Där såg jag att mina bakfälgar faktiskt har ET26, så det får väl bli ET25 på de nya bakfälgana då. Om de sen passar på en E60 får väl bli huvudbry den dagen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.