AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
351

Mekare sökes i sthlm

Tu
111
Tubbe
BMW M2 -17
BMW 325D GT -14
Undrar om det finns nån som skulle vilja hjälpa mig med följande:
1. Byta kamrem
2. Slipa in ventilerna
3. Ventilfjädrar och vipparmar
4. Kamaxelbyte
5. Centrallås och larm

Ni behöver inte göra allt detta utan om du skulle bara kunna byta kamrem så går det också bra.

/Erik
Tu
111
Tubbe
BMW M2 -17
BMW 325D GT -14
Som jag skrev ovan så behöver ni inte kunna göra alla punkter utan det räcker om nu bara kan t.ex byta kamrem...

/Erik
Ja kan hjälps dig med allt utom centrallås o larm....

Tu
111
Tubbe
BMW M2 -17
BMW 325D GT -14
Fan va schysst! Mitt Vart i sthlm bor du?
Du kan maila mig på erik_the_pro@hotmail.com

/Erik
Bor i södra delen...Fast ja skruvar inte gratis,men inte vill ja ha mycket betalt heller.Att byta rem,kam,vippor mm är rätt så drygt o SKITIGT jobb om du förstår hur ja menar.

Tu
111
Tubbe
BMW M2 -17
BMW 325D GT -14
Jodå, klart att du ska få bra betalt.
När har du tid?

/Erik
Vi kan väl göra som så att ja tar en titt på bilen först sen så kommer vi överens,ok!Allra helst ser ja då att du själv rengör toppen för de e ett helvete!Ja demonterar rubb o stubb så du har en "naken" topp,därefter rengör du den med tex parafin eller fälgtvätt som jag använde tills den e helt ren o silverfärgad invändigt.Sen så hjälps vi åt o slippa in ventilerna(man får skavsår på händerna av tolv ventiler...)Sätter i ny/annan kam/vippor med nya KVALITETS tätningar/toppackning(snåla inte,köp INTE enkelsktillverkat...)Du får nog räkna med att själva demonteringen tar ca 3 timmar för man måste ju plocka bort avgas/insug samt lite smått o gott...Sen ska toppen rengöras o de tar tid.Så du får nog räkna med att det tar en helg.När jag gjorde tog det ungefär 3 tim o få bort topp o så,själva rengöringen/inslipningen tar mycket längre tid eftersom du förmodligen inte har tillgång till ett speciellt bad...Men vi löser det...Du kan maila mig så får vi pratas vid

Tu
111
Tubbe
BMW M2 -17
BMW 325D GT -14
Låter ju skit bra! Fan va kul att alla på bmwpower är så trevliga!

/Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.