AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
5.066

Lite pinsam fråga om Mercedes o biltvätt...

Klarar stjärnan på huven att man kör bilen genom en biltvätt med borstar?
Slog mig plötsligt att jag undrar det då jag ej maskintvättat min MB än.
Det gör den väl, eller?

Skäms nästan för att ställa en sån fråga.
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Det har jag aldrig tänkt på men det borde väl gå? Jag menar, alla mercaägare tvättar knappast för hand! Fast jag vet inte om jag skulle tvätta en merca i en automattvätt...

Man ska sikta på att vara bra!
Den klarar sig, stjärnan viker sig en bit.
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Det tror jag att den klarar. För det krävs väl ändå rätt stor kraft att rycka bort stjärnan?
Ska inte vara några problem. Värre med extraljus, då borsten fastnar runt fästet och drar med det.... Men har aldrig hört någon som haft problem med mb och biltvätt, jobbade på mack i 2 år o inget sånt hände.
Nemas problemas med W115 iaf ( mer än lite vatten på golvet på....)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Hur det är med dagens tvättar det vet jag inget om, men för en 10 år sedan fick jag några MB-stjärnor av killen på macken, alltså sådana som inte klarat av automattvätten, och detta var ett stort för problem för dem, jag tror t.o.m. att mackägaren ersatte de bilägare som råkat illa ut.
Ett tips är, att fråga på tvätten hur det förhåller sig idag, Du "tagge" behöver inte skämmas för frågan, mackägaren uppskattar istället att någon intresserar sig
mvh Uffe/bildock
ol
88
olemi
530iA -04
Hej
W210 och W211
klarar definitivt biltvätten
Li
90
Lidmalm
Polestar 4 LRDM Performance -25
Tvättar både B-, C- och E-klassen utan problem med stjärnan borsttvätt på Statoil.
Ji
343
JiiPee
528i Touring -99 svart II
Porsche 928 S4 -90
Lokala automattvätten slet sönder polarens backspegel på en MB A 160:a. Det beror nog mest på skicket på biltvätten. Eller ska man kalla det för otur. Han fick ersättning för spegeln.
Njuren
Stjärnan på huven har en fjädrande effekt, så den klarar sig. Du kan dra i stjärnan som en vilde, höger o vänster men den hittar tillbaka till sin position ändå pga fjädern.

"the things you own end up owning you"
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Ja då, jag är uppvuxen med Mercedes.... tror att det blev 3 eller 4 utbytes-stjärnor under hela min uppväxt och då var det aldrig någon tvätt som hade sönder stjärnorna.

__
Min bil:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.