|
|
|
|---|---|
| det finns en silveraktig färd med lite touch av blå elelr kanske till o med lite violett till e46:an... vet någon vilken jag menar och isåfaöö vad heter den??? | |
|
Finns en färg som heter stålblåmet. ___ //Ulf |
|
| jo ja vet men är tyvärr itne den :P .. finns det någon sida med bilder på alla färger till e46?? | |
| Kan det vara Rosenqvartsmetallic, har för mig att det finns en färg som heter det men den var vanligast på e39or. | |
|
Här är några sidor med färger: Länk Länk Annars är ju ett tips att gå in på www.bmw.de och söka på begagnade E46 så hittar du den säkert. Har du ingen bild på en bil i den färgen? ___ //Ulf |
|
| Finns en färg som jag tror heter Violettsilvermetallic, en av mina absoluta favoriter! | |
|
Det är inte Aspensilvermet? Stämmer ju med den violetta nyansen men det är ju en typisk E39 pre-faceliftfärg. Vet inte om jag sett denna på E46... ___ //Ulf |
|
| har aspensilver på min e39 och det är itne den... :P | |
|
Vilken årgång är det frågan om? **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| -01 och framåt tror jag | |
| Kikade igenom mina E46 broschyrer och jag hittar ingen färg som stämmer in på din beskrivning. | |
|
Det skulle kunna vara stålblå metallic. Några stålblåa bilder: Länk Länk Länk Länk |
|
| Ooops, sorry. Såg inte att du hade uteslutit den. | |
| kan vara en individualfärg.. är mycker mer silver än stålblå med endast n tocuh av violett eller blå | |
|
Kanske "Blue Water Metallic", har för mig att jag sett enstaka E46'or i den. Skiftar ju mellan silver och ljust ljust blå. Inga bra exempel men något i alla fall: Länk |
|
|
Standardfärger på E46 facelift som av www.bmw.de sorteras under silvermet är silvergråmet och titansilvermet. Under gråmet så finns det en färg som heter stålgråmet. Under blåmet så är den enda färgen som är lite ljusare tidigare nämnda stålblåmet. Turmalinviolettmet är den enda violetta och den är långt ifrån silvermet. Är det ingen av dessa så återstår Individual där man bl a kan hitta Bluewater och en del andra. Tyvärr anger dom oftast bara sonderlackierung så man vet ju inte namnet på färgen. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.