|
|
|
|---|---|
|
En tjej kom till mig för att få hjälp att byta stötdämpare på sin E36 318 sedan från 1993. Visst tänkte jag, det lät som ett lagom arbete att viga lördagseftermiddagen åt... Men, för att byta dämparna bak, behöver man komma in i bagageutrymmet, som gått i baklås på något vänster. Min gissning är att det är länkaget mellan knappen/låset och låsmekanismen som lagt ner, vilket är en smula besvärligt, då man kan få låset att fungera problemfritt och ändå inte få upp luckan. Till saken hör att, det är inte fällbart baksäte på bilen, så därför behöver jag några sluga förslag på hur man kommer in i bagage utrymmet.... "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" | |
|
Fick ni upp bakluckan? Mvh |
|
|
skulle behöva lite tips med, luckan till min har kärvat lite imellanåt för att till slut ge sig helt.. vad gör man? _________________ 5:an och fullt... |
|
|
Jag pratade men en mekaniker på BMW som hade varit med och rättat till ett liknande fel, han blev nästan gråtfärdig när jag beskrev symtomen..... Det faktum att det inte finns någon genomlastningslucka gör att det finns ett par alternativ, det ena värre än det andra.... Alternativ 1. Borra ett hål bakom nummerplåten och försöka få tag på länkaget med en tång, och på så sätt öppna luckan. Det förutsätter naturligtvis att länkaget sitter det det ska, och fungerar. Vilket det inte gör i mitt fall.... Alternativ 2 Ta en tigersåg, och såga upp ett hål med lämpliga dimensioner, i väggen bakom baksätet, kyp igenom, ta bort klädseln på luckan, och öppna... Därefter punkta tillbaka väggen.... Det är tack och lov inte min bil, men jag lär fråga tjejen som äger bilen, hur gärna hon vill komma in i bagageutrymmet innan jag sätter sågen i väggen.... "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" |
|
|
oh, det var ju ingen rolig läsning.. men det e väl inget annat än att överväga dom två alternativen.. aj aj _________________ 5:an och fullt... |
|
|
Alternavit ett, kräver mycket noggran mätning på en likadan bil, så att man vet EXAKT var länkaget är innan man borrar "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.