AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.076

Golf R32 DSG - 06-07

Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Någon som har erfarenheter av Golf V R32 vore guld. Är inne på en sån, och vad jag förstår är den snabbare och snålare!! med DSG.

Transocean
Har inte ägd en men många menar att de tidiga DSG-lådor rasar efter 5000- 6000 mil.

Något att tänka på innan du köper.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Tack för svaret. Det är just DSG-lådan jag vill åt. Det står mellan 06 r32 eller 07-08 GTi. I båda fallen får man nybilsgaranti så den biten är väl lugnt. Jag är tveksam till förbrukningen och motorstyrkan på R32an. Många påstår att GTin är lika snabb??

Polaren har denna ---> Länk
Han är även gammal AP-räv så han får se tråden så kan han kanske svara själv för bilen i fråga då jag vet att han är oehört insatt.

///Micke
Min cabrio Länk
Mer info. ---> Länk

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Tack Micke. Kan inte bestämma mig:)

Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Köp en R32 :-D
GTI må vara lika snabb och ha ett roligare chassi original, men det fattas ju 2 cylindrar ;-) Jag menar inte på något sätt att GTI är en sämre bil, men ljudet skiljer ju som natt och dag.
Det är ju lite svårare att få mer effekt i R32 gentemot GTI, men det finns hjälpmedel. Bara frågan hur stor pånbok man har...
Jag köpte min ny och kommer väl förmodligen inte att ha några problem med lådan på ett tag framöver hoppas jag. Samtidigt kollade jag med några VAG-mekar innan om just lådorna. De hade inte varit med om något problem på varken Audi eller VW med DSG. Förstår att du är ute efter just DSG också. Den är underbar!! Passar som en smäck i R32:an. I GTI:n kan jag inte uttala mig om.
Trevliga bilar båda två, men jag valde R32 direkt efter provkörningen och efter att jag övertalat frugan ;-)
Lycka till!!
Micke har min rätta mailadress ifall du vill sncka vidare om detta. Eller över MSN funkar också.
/Kidde
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Tack för svaret Kidde. Du har p.m.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.