|
|
|
|---|---|
|
Slår jag på AC´en börjar bilen gå ryckigt vid alla hastigheter, upptill 140 testat! Finns det ett mektips för byte av AC fläkten någonstans? _________________ I luv my Beemer ! Länk | |
|
Att bilen rycker lite när kompressorn sätter igång är normalt - men din kompressor slår på/av väldigt ofta? För att nå kondensorfläkten måste du ta av stötfångaren fram - piece of cake: Bänd upp plastlisterna försiktigt men ändå bestämt - börja framme vid regskylten och dra rakt fram med lämpligt verktyg, när du lossat till hörnet så fortsätt dra framåt - på sidan är det hakar: Länk nr. 3 är listerna. Själva stötfångaren sitter med 4 muttrar fram, tänk på att kablaget till dimljusen måste lossas också. Länk Mvh |
|
|
Hur mycket är ofta :) Tycker bara att jag förlorer för mycket effekt när jag slår ac´en på, och med dessa tydliga ryck så att man kan tro det är tändningsfel! Tack så mycket för mektipset! :) _________________ I luv my Beemer ! Länk |
|
|
Slår kompressorn av/på var 5:e sekund så är det inte hållbart i längden, det "normala" är minst 20 sekunder mellan av/på. Mvh |
|
|
fd-ormen har en fet bildtråd om hur man kommer åt kondensorn och då borde man ju rimligtvis träffa på ac-fläkten precis innan. Länk |
|
| Sorry, det var för E39, läste inte på din profil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.