|
|
|
|---|---|
|
Kollade upp min lysande airbag lampa, fick svaret att det var förarstolen som var fel, eventuellt några sladdar under. Han sa att det inte var några indikationer på att tryckplatta skulle vara kass. Så vi nollställde för att testa. Nu har den efter ca: 1,5 månad börjat lysa igen. Hur går man igen felet på detta? göra det själv eller låta nån annan göra det? | |
|
Finns ingen sensormatta i förarstolen så den lär det inte vara. Felet ligger nog i bältessträckarkablaget. Finns åtminstånde till E39 reparationssatser att köpa för ca. 400kr hos BMW. Har du inte tummen mitt i handen kan du byta det själv. |
|
|
Tack för svaret Carl. okey skall kolla upp detta på måndag. Men kan det vara något annat då som sagt diagnosen gav fel indikation på förarstolen, och att det skulle röra sig om kablar eller liknande. Han som gjorde diagnosen trodde att man hade kommit åt sladd understolen vid ev. damsugning och att detta kunde ha orsakat detta. Fråga 2: Kan det vara fel på bältesstrackar kablaget även om bältessträckan fungerar? |
|
| På min E46 uppstod felet efter att någon i baksätet fick in sin stora fot alldeles för långt under sätet. Otroligt men sant. Fick leva med problemet till jag sålde bilen. Nollställde varje gång jag servade men lampan lös igen efter någon vecka igen. Irriterande. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man byter kabeln till bältesträckeran med en repsats så slipper man glappandet sedan. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Okey, så det är med stor sanorlikhet bältessträckar sensorn som är kass eller glappar, inget kablage under stolen? Eller sitter den kanske under stolen? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kablaget går igenom den stora kontakten under stolen där det uppstår ett glapp, då tänds lampan i panelen och kan enbart släckas om glappet vid detta tillfälle inte finns, räcker att tex flytta stolen så glappar det igen och lampan tänds, iofs kan det ta lång eller kort tid innan det händer. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
okey så då är det att satsa på ett rep.sat till bältessträkar kablage. Tack för svaren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.