AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
431

växellåds byte 750 e32

ja
13
jade
540iat -99
hej jag har en 750 -88 med massvis av utrustning men nu har tyvärr vxllådan rasat så jag ska byta den!!
har bytt filter och olja och fick den att driva i ca 10 mil till innan oljan blev bränd igen !! men nu ger jag upp och byter låda istället så har jag lite funderingar om det är nån som vet vad det ska vara för olja och hur mycket det går åt inklusive turbinen?
och är det nån som vet om nån bra skrot med billiga delar??

Jade
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Kolla på www.bildelsbasen.se där kanske det finns någon skrot som har en växellåda. Någon skrot i Gävle har jag hört ska vara billig på delar, har för mig att det hette Olssons bildemontering eller något liknande. Vet inte om de är billiga på växellådor.

//Schnitzer
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Kolla på www.ecp.nu annars. Brukar annonsera ofta på börsen och verkar vara bra att ha och göra med...

MVH David Öfverdahl-Forslöf
ja
13
jade
540iat -99
tack för tipsen!!! har prvat att byta olja och filter igen med resultatet att den funkar bra på 1:an och 2:an men den behöver ca:3000 varv för att lägga i 3:an och 4:an och backen funkar jävligt dåligt!!
gjorde även den upptäckten att det satt en zf4hp22 låda i och inte en zf4hp24 som vad jag förstår är standard!!
vad jag har kunnat lista ut så är det en låda från en 730 eller 735 a i min bil!!

Jade
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Det är en 750 låda i din bil men det var en annan låda i -88 an. Du kan kolla in min sida och slå mig en signal om du vill ha tag i en låda så ska jag fixa det.

mvh
Per

www.ecp.nu

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.