AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.403

Varför småhostar min M3 GT - 95 på tomgång (film)?

Är ju fan precis så här min står på tomgång och små hostar, och jag har hela tiden tror att de är något fel på min. eller är de fel på den här också?

Skulle vara väldigt tacksamm för svar :) :) :)

Länk

Med mycket vänliga hälsningar
Fricke :)
pg_ice
nej fan det där är inte normalt
man hör ju hur den ökar och minskar i varv hela tiden.

möjligt att det beror på dom värre kammarna på GTn?
min går som en nissan micra på tomgången,nästan så man undrar om motorn är igång ;)
pg_ice
fixar en liknande film i morgon så kan du lyssna själv hur det ska låta
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Prova med att rengöra lmm så ska du nog se att de blir bättre =)

Mvh Markus
pg_ice
så här låter min
problemet är att kameran förstärker "alla" ljud i motorn så det låter ju som rena fiskebåten,vilket inte stämmer :)

Enjoy
Länk
Ja ni pojkar, att som markus säger rengöra Lmm kan vi ju ute sluta, med tanke på att jag byt den + alla givare på motorn förutom vevaxelgivaren :)
Där i mot så blir den alltid bätre i gången, när jag tar fram den efter förvaring, och tippar i spridarrengöring, så jag sätter mina kort på att en spridare hänger sig, undrar bara vad de kan kosta att få dom flödade som de heter = rengjorda?
Eller så är de så här en GT låter, känner en kille här i stan som hade en före jag köpte min, och han hävdar att hans också gick oroligt på tomgång, så snälla fler med GT som kan säga hur deras går.

MVH
Fricke
ed
578
edström
325i -93
525i -89 TURBO
335i -89
525/M5 3,8 -92
320d -01
330xd -03
330xd -04
lambda sonden är ett förslag.
Nä tror inte de är någon lambda, hade så fina värden på besiktningen nu sisst, de enda som var va Hc på 34 och de är ju inte precis något att hettsa upp sig över
ed
578
edström
325i -93
525i -89 TURBO
335i -89
525/M5 3,8 -92
320d -01
330xd -03
330xd -04
hög hc halt = sprucken keramik i lambdan;) oftast
-A
116
-AL-
Z3M Coupe x2
E53 3.0
E36 cab mint
V70 2.5T
Exakt likadan tomgång hade jag med på min GT. Så länge avgasvärdena är fina och den går som den skall i övrigt så skall du nog inte oroa dig.

Om du tycker denna hostar på tomgång skall du höra min S14 med 296 graders kammar :)
Okej skönt att höra -AL- då slipper jag felsöka mer på den punkten då i alla fall :)
För bilen går ju kanon nu i övrigt.
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Den där låg högt i tomgång framförallt (10k), men är den kallstartad så är det inget konstigt. Min var ganska "nervös" oxå, dom maskinerna har lite temprament från fabrik, men dom ska såklart inte pendla för mycket.
Som de andra redan sagt så beter sig nog GT:n så. Min GT är likadan, med andra ord verkar det ju vara ok. Var även så på en annan GT jag testade innan jag köpte min med.

/Jonas
Visa användare
49
M3PutteGT
Volvo V70R
M5 -05
Min GT betede sig likadant. Det är ju de vassare kammarna som får motorn att pludra lite extra på tomgång. Ett test är ju att varva upp motorn och är det jämn motorljud så är det ju lungt. Så var det för min och tydligen en hel del andra GT ägare..så du kan nog vara lugn.

Putte
Jo då den svara fin fint på gas, är ju därför jag haft såna problem med felsökning, men nu blir de inga mer felsökningar och köp av delar som redan funkar som de ska, skönt att veta att alla GT är så där vid uppstart.
:)
(Ber om usräkt för ev upprepning)
Jag har en M3 -94 15000mil , med Eisenmann ljuddämpare,
Får lite dova "avgaspoffar" från utblåsen på tomgång men motorn går jämt och fint inget svajande, drar jämt genom hela registret. etc.
Någon som har någon ide?
Mvh/ Sebastian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.