AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.584

He he :) har länge drömt om rakskurna drev i lådan, men inte efter detta.

Kan ju leka med tanken i alla fall, men de skulle vara grymt med allt sugtrim som går att fixa för pengar och raka drev i lådan, men tror de skulle bli olidligt att sitta och åka till jobbet. ;)

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
De andra bilarna ser ju ut att stå stilla!

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Växellådan hörs ju inte på den där bilen, för att slutväxeln väsnas så mycket.
pg_ice
det där låter väl trevligt ;)...grymt ljud på en racer men inget man vill ha själv.
Hittade lite info om M3GT i tävlings utförande när de begavsig, den motorn var de upptagen volym till 3.2liter på och utveklade 380hk sughästar :) vill också ha, skulle vara roligt att se all spec som var på den motorn, och kanske bygga om man fick råd ;)
tr
121
treje
330iT 01:a
det va det jä***gaste jag hört.men grymt coolt.såg ut som en formel 1 bil i gokart race:-)

kärlek går att få för pengar....
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
380 Hk ur 3,2 liter...??

Kul, men det visar ju även hur rackarns vassa dagens STCC-motorer är då de med maxvarv på fyrorna (sexor får varva lite mer tror jag) på 8500 rpm och 11,0:1 i max kompressionsförhållande (vi hade 14,0:1 när vi använde Supertouring-reglementet för några år sedan) klämmer ur sig 275-290 Hk ungefär, på 2,0 liter. Jag tror BMW:s fyra som används idag är lite vassare ändå än det.

Det skulle motsvara minst 440 Hk på 3,2 liter det.... :-)

Dr Tinnitus

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Jo de är så sant så sant, men de är vell en hel del mer vrid gissar jag, i den tidens M3GT.
Är vell till exempel bara 420hk i M3 GTR E46 med V8, men vet dock inte motorvolymen på den, så min fråga är då till dig Dr tinnitus vad är de för reglementen dom gick efter i IMSA serien?
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Vi har en 3,3l sexa på 425hk i rallycrossbilen och min 3,0l ligger på 370hk. Det är lite svårare att få samma effektivitet som på en liten motor, ST och S2000 motorerna har ju däremot inte så mycket vrid samt ett ganska litet användbart register.

V8:an i E46 M3 GTR är på 4l

Bilen på filmen är en gammal E36 320 supertouring, Hollinger sekvensiell låda samt bakaxelklumpen skruvad direkt i karossen därav det höga vinandet.

__
//Niklas
Lite fiol till det ljudet så blir det väl den perfekta bilmusiken.
Han va ju duktig på att plocka platser.
Med andra ord så är V8an i m3 GTR tagen direkt ur bmw m5 eller? dåligt i sådana fall :( men har ju hört den på lite filmer och svänghjulet på den måste ju typ väga 5gram, för de va en jävulsk respons i den ;)
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Nej GTR:en har en egenutvecklad 4l V8, M5:an har en 5l liters motor.

Vevaxeln i GTR:en är en 180 graders plattvev som gör det speciella ljudet, normalt i produktions V8:or så sitter det 90 graders vevar.

__
//Niklas
Jasså ja man lär sig någe nytt hela tiden, inte har du någon film på din härlighet, så man får mysa på motor ljudet koni :)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
STCC 2liter och 290hk....

Jämför Rc-bilar på 3.5cc och 3hk. Motsvarar 1700hk ur två liter. Finns alltid nån som är värre ;)
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
3,3 liter
Länk

3,0 liter
Länk
Länk

__
//Niklas
UUmmmmmmmmmm härlig musik för trötta öron :)
VLN bilen til Schubert Motorsport, Z4M coupe har något mer än 380hk.

Länk

Länk

--
"Trying is the first step towards failure" (H. Simpson)
tr
121
treje
330iT 01:a
ja den gick ju ganska dåligt!!!!jesus amalia och heliga guds moder vilket ös.

kärlek går att få för pengar....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.