|
|
|
|---|---|
| Hej,lämnade in bilen på auto-partner i linköping,dom skulle kolla upp vanosen,samt felsöka den,problemet är att dom inte kom in i bilens system?dom hade ringt för support,men ingen hjälp där heller,så nu vet jag inte vad som är fel på bilen,den går hackit o ojämt på låg mellan-varv.Det mesta är bytt innan för att åtgärda felet (inte lmm),inget hjälper.jag blir tokig,är det inte LUSTIGT att den inte går att felsöka? Någon som har nån ide,all hjälp tas tacksamt emot | |
pg_ice |
det mesta är bytt :)? haha du skojar vad har du bytt för nåt? har också hört att dom kanske inte kan komma in i systemet på äldra M3or vad det beror på vet jag inte men det borde väl BMW ha koll på,det är ju dom som har tillverkat bilarna :) |
|
Håller med att bmw borde veta det,mycket är bytt på den som härör till problemet.tänkte att om bilen är chippad(ingen aning) kan väl få bilen att gå ojämt o oroligt eller? kan lmm ge dom här problemen?. mvhTony |
|
pg_ice |
en lista jag kan komma på som kan vara troliga orsaker bara att börja felsöka själv: avgasvärderna bra eller dåliga? är dom bra så kan du utesluta Lamdan och katten direkt LMM skitig (köp Luftmasserengöring och rengör) Tjuvluft i insuget Lufttempgivaren i insuget kass Gasspjällsgivaren kass (byts vid inspektion2) Läckage bränsleslangar/igensatt bränslefilter Magnetventiler skitiga/dålig kontakt/lödning/slitna O-Ringar Piggen på kamaxelhjulet som ska slå till sensorn har lossnat Skitiga kamaxelsensorer (det brukar fastna metall på dom vilket stör signalen) tändstift Tändspolar kass (starta bilen i mörker med M kåpan borta och kolla efter blåa blixtar) När du kollat/bytt/rengjort allt det där så avslutar du med att koppla ur batteriet över natten (nollställer styrboxen) starta upp bilen och låt den stå på tomgång i några minuter. nya värden läses in återkom efter det. misstänker att den kommer att gå som en M3a igen :) |
|
Okey,vissa av grejerna är redan kollade fixade,men resten av det skall kollas upp.lmm-rengöring är det bara att spruta in? tack för svaren pg-ice Tony. |
|
pg_ice |
enklare än så det enda du lossnar för att ta bort LMM är dom två skruvarna vid kontakten. sen är det bara att dra upp hela insatsen |
|
vet inte om jag fattar trögt,men dom skruvarna är ju helskumma vilket verktyg passar på dom "skruvarna". Tony. |
|
pg_ice |
specialverktyg troligen det är väl inte meningen att man ska ta bort dom. polygrip eller platttång fixar det då dom inte sitter så hårt |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.