|
|
|
|---|---|
| Nu ska jag byta bränslepump, men MÅSTE tanken tömmas för detta? TIS anser det, men är det nån som gjort det utan att tömma tanken? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nä det ska väl inte behövas, men den bör väl var en hyfsad låg nivå för bekvämlighetens skull. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
ok, då må jag ut och bränna lite bränsle alltså. Åhhh vad jobbigt, och åhhh vad lång tid det kommer att ta att tömma tanken med den metoden... ...NOT :-) Tack för svaret! |
|
|
Du bör ju koppla ur batteriet och hålla gnistor och cigaretter en bit ifrån, men det förstod du nog. :) |
|
| Jag hade skurhandskar av gummi på mig när jag bytte pump. Och se till att ha massor med tidningspapper eller liknande så du slipper sniffa bensin ett par veckor efteråt. Jag hade precis tankat fullt när min pump pajjade.... | |
|
Ligger bränslenivån ovanför bränslepumpmontagehålet när tanken är full? Jag provade faktiskt lossa pumpslangen, men det kändes som att det aldrig ville sluta rinna, och det kändes som att detta berodde just på självtryck. Men jag har kanske fel? Kanske TIS anser att man måste tömma tanken av nån verklig anledning, och inte "bara skiver så" för att djävlas? :-) Nå, jag byter så snart bränslenivån blivit låg, och jo: jag kopplar ur batteriet :-) |
|
|
Såja - bytte pump och filter igår. Rätt mycket skit i botten av pumpbaffeln som jag sög bort. Efter bytet (dvs nu) så går faktiskt bilen bättre. Jag har inte uppfattat det direkt som ett fel, men under gaspådrag har jag tidigare känt ett visst "hackande" - väldigt svagt, men ändå kännbart. Det är nu borta. Pumpen och filtret var för övrigt enkla att byta, men det tar ändå en halv dag om man är noggrann...och amatör (som jag är) :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.