AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.449

Nu ska bilen Stylas Och Laddas.. Åsikter!?

manonegro
Jag har beställt en kompressor från Active Autoverke (Level 2 Gen 3 E46 M3 Supercharger), bilen kommer ge 525 HP. Ett Gruppe M system skall på. Sen så kommer det sättas på en HEL DEL kolfiber, och det är väl här jag gärna tar emot era åsikter.
Så HÄR har jag tänkt det.

Kolfiber läpp/splitter (Hamann)
Vorsteiner huv GTR
Kolfiber tak
Bakrutevinge kolfiber
Vorsteinger CLS baklucka
Vorsteinger CLS diffusor
Sidospeglar i kolfiber.
Dörr handtag i kolfiber
BMW emblemen i kolfiber.

Som ni kan se i Tanken så blir temat att svart kolfiber genom hela bilens mitt sektion från fram till i bak. Till detta är bilen sänkt och tonade rutor runt om.

OM jag skall behålla krom silver detaljer så är det grillen, sido intagen och baklucka handtaget. i detta är jag lite förvirrad så kom gärna me synpunter.

Jag vet inte hur jag skall göra riktigt med sido intagen om jag skall bewhålla dem i krom eller silver kolfiber!?

Bilen kommer bli sponsrad av PBZ (www.pbz.se) och SC Styling (www.scstyling.se) bägge här i Uppsala
Det är dom som kommer göra All montering. GRYMT bra deal :o)

Åsikter, råd och tips välkomnas!!! :o)

"-Defeat is Temporary, Giving Up makes it Permanent."
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Det låter som att bilen kommer att bli grym. Mitt förslag är att om du ändå kör svart kolfiber på bilen, så tycker jag att sidogälarna skall vara i svart kolfiber också, och samma sak med grillen fram, då mittsektionen är svart kolfiber.

Mvh
Razvan Terme

www.stylabilen.se
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Håller med Razan. Bort med all krom mot kolfiber.

Och se nu till att köpa ett par riktigta kvalitétsfälgar.

/Edvard
BMW CS #4503
Min dagbok: Länk
manonegro
Om du har något förslag på några särskilda fälgar som skulle göra sig så är jag öppen för förslag :o)

Färgen på bilen är titan silver...

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Ska man satsa så ska man satsa friskt :) Kommer nog bli riktigt najs :)

// M.V.H. Daniel
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Om du vill köra kolfiber på bilen så finns 360forged kolfiberfälgar:
Länk
Annars kan du köra BBS LM som 90% av befolkningen gillar (räknar inte in mig själv där), iforged har rätt snygga fälgar också, finns massor av förslag på m3forum.com

Mvh
Razvan Terme

www.stylabilen.se
razvan vad kostar kolfiberfälgarna??
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Eller så köper du fälgar med guldcentrum. Sitter som gjutet på en svart bil.

Eller BBS Lemans som Razvan skriver och lackar de guld i centrum alternativt svarta centrum.

/Edvard
BMW CS #4503
Min dagbok: Länk
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
19-20 tum CF5 360forged i kolfiber kostar 59000:- just nu

iforged 19-20 tum 2 delade kostar 28000:- resp 29000:- med valfri färg centrum (ej custom målad) samt polerad fälgbana (specialpris gäller hela maj)

Mvh
Razvan Terme

www.stylabilen.se
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Vorsteinerfälgar, eftersom du skall ha så mkt Vorsteinerdelar.
CA Automotives kan nog fixa kolfiber till det mesta i och utanpå bilen, men det funkar väl inte eftersom du är sponsrad. Blir en häftig bil hursomhelst.
manonegro
Alltså Hela bilen är inte sponsrad. Skulle gärna byta fälgar med i detta läge men någonstans måste tyvärr sunt ekonomiskt tänkande ta vid. :o/ tyvärr....
Har redan lite ångest över prislappen, trots att jag ju får en del bjudet.. hahaha...

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Mycket cleanare utan massa klistermärken på bilen ju :)

// M.V.H. Daniel
manonegro
Jo iofs är det så. Men det man inte har i plånboken får man väl klistra på bilen :o)

Är fortfarande liiite osäker på om jag skall köra hela kolfiber temat, eller lacka huv och lucka istället. Samtidigt som jag bilen kommer se rätt cool ut så vill jag inte att den ska se ut som en "japsare" om ni förstår. Äre någon som kanske har någon bild på en liknande exteriör.? Iofs så går det ju att lacka allt om man inte gillar det. Lättare det än tvärt om.. Så här ser bilen ut nu bortsett från att det sitter en hamann läpp under den nu. Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.