AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.339

M3 E46 - Värt att öka effekten eller behålla OEM känslan?

2d
3
2die4
330 coupe
Som rubriken lyder ?

Sedan undrar man ju också självklart hur många i landet som har ökat effekten på sina M3:or ? (i alla fall som är medlemmar här)

Är det är värt de extra HK att förlora känslan av en Original M3 ?

Bättre med att öka effekten på någon annan modell i sådana fall tycker jag, vad tycker ni forums folket ?

Mvh / C
Allt är väl en smaksak. Jag förstår egentligen inte frågan riktigt om du har en 330 och snackar om att trimma en M3?
Själv har jag en m3 e46 med kompressor från ess. 482hk på bakhjulen och skulle inte vilja ha en orginal. Hade ju det ett år innan kompressorn kom på. Den känns precis som orginal fast med lite bättre tryck över hela registret.
Allt fungerar uhr bra somhelst och då kör jag myvket på bana så den får gå riktigt hårt, så håller det för mig borde det hålla för alla glassätarglidare med. Däremot kör jag aldrig rödljusrejs vilket jag tror sliter en del på bilen

Jag hade en 330xi med kompressor innan och den fungerade också bara bra.
Pappa hade en 328 kompressor tidigare och vi har varit nöjda med alla kompressorbilar hit intills. Vi har köpt allt från ESS
2d
3
2die4
330 coupe
OK. vad jag förstått så är du (ryk) den enda och någon annan här på forumet som har en kompressormatad m3 e46, stämmer det?

Jag frågar rent allmänt, jag har en 330ci på gång men har ej köpt den än!

Anledningen bakom frågorna är nog pengar.

M3 är ju nice, men kostar mycket i försäkring antar jag, har du pris på hel, halv och trafik på din m3:a? Sedan kostar ju bilen en del med, men man får vad man betalar för!

330ci är ju billig i drift, och kostar 1/3 mindre än m3:an ungefär.

Negativa med 330ci är ju att man inte kan få lika hög effekt som man kan med M3!

Frågan blir då: ÄR DET VÄRT ATT KÖPA EN M3:a MED DETTA I ÅTANKE?

En annan fråga, använder du din m3:a som alldaglig bil?

Tack!

Mvh / C
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Självklart så ska du köpa en M3a.men spar ihop pengar först så du har en 40k att lägga på service och delar samt underhåll så att inte bilen blir skabbig.

Min M5a Imola Länk
2d
3
2die4
330 coupe
jag har bestämt mig, inte m3:a... Det är fan inte värt att betala så mkt för den bilen

Mvh / C
2die4, jag har även en kompressormatad e46 m3a
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.