AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.091

Min nya 118d levererad idag

fr
57
fredwal
118d, -08
Bilen kom idag, motsvarar alla förväntningar. USB-inkopplingen funkar utan problem. Systemet kan indexera 20 000 låtar. En annan möjlighet är en Ipod, som fått en särskild ficka.

Får tacka för alla hjälpsamma kommentarer om lämplig spec., och särskilt för infon om det rätta priset på Radio Professional. Det medförde en sänkning på mellanpriset med 2.000, icke att förakta.

Förbrukningen är rekordlåg, ska bli ett nöje att snuva hr Borg och de andra miljöpartisterna på bensinskatt. Var f.ö. inte en enda som var intresserad av den förra, en 320 touring. Så den fick BMW ta hand om i inbyte.

This is not the end
är det 3-dörrars eller 5-dörrars??? bara att gratulera.. är också sugen på en sådann men pengarna räcker inte till
Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
Grattis !

Konstigt att det inte finns intresse för "äldre" bilar, har hört samma från bekanta..
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Trevligt trevligt, våran kommer i mitten av Juni nån gång....längtar som fasen =).

Svart 118d med M-paket....

//Kristoffer
to
17
tobabr
118d -08
Grattis, och skönt att du fick sänkt pris på stereon.
Själv längtar jag ivrigt till v.26 då min skall dimpa ner.
Ba
396
Bavaria1
iX3 M-Sport, -22, Piemont Red
Neue Klasse Silver beställd
Bra att det löste sig med stereon, inte kul om säljaren hade satt sig på tvären där....
Min kommer också runt midsommar, så man längtar som sjutton.

Ändrade specen på min för nån vecka sen, valde USB och Navi business. Känns helrätt just nu......

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Grattis till nya bilen.
Själv sålde jag min 320i Touring på en dag denna vecka till ett helt okej pris. Så det går att sälja äldre bilar...
fr
57
fredwal
118d, -08
Tack för kommentarerna. Har nu gjort en första långtur och känt av hur bilen funkar. Mina första intryck:
1. design: superb, bilen lockar fram leenden.
2. chassi: lite småstötig, fast fjädring. Känns helt stabil även vid högre farter, inte sladdrig som man kan misstänka för en såpass liten bil.
3. väghållning och styrning: mycket rolig att köra, känns helt neutral.
4. växellåda: exakta lägen, bättre än på min förra 320. Fast med 6 växlar blir det mycket växlande, en automat är nog inte fel. Lådan har ordentlig utväxling för att minska förbrukningen.
5. motor: helt ok med 140 hk, ordentligt vridmoment på 4an underlättar omkörningar. 6an används nog mest för snålkörning på motorväg.
6: klimatanläggningen: automatiken fungerar bättre, bra med två zoner. En oväntad finess var expresskylläget och restvärmen, bra jobbat.

Kuriosa: sportstolen har inställning för sätesbreddning, man kan få sätet att krama om en. Bättre hade varit om dom satsat på svankstödet istället. Fick svart antracit istället för den beställda blå network, som tydligen inte passar till svart bil??

Vissa inställningar på färddatorn kan bara göras med motorn igång, lite märkligt.

En detalj är att det saknas handtag på bakluckan på utsidan. Det tog en stund att förstå att märket både fungerar som öppnare och handtag..

118d-modellen blir säkert populär då den är miljöbil. Min gissning är att 120d med 170hk motorn och automatlåda är svårslagen ifråga om körupplevelse om man har råd.

This is not the end
to
17
tobabr
118d -08
fredwal: Har du testat USB:n med iPod?
grattis till en fin bil är säker på att du kommer fortsätta att vara lika nöjd.

When batman takes a vacation he does the Gumball
fr
57
fredwal
118d, -08
tobabr: nej, har ingen ipod men det är förberett under stödet.

Det är en 3-dörrars, betydligt snyggare än 5 dörrars. Dörrarna blir dock större och bältet sitter låååångt bak. Att man aldrig kan vara nöjd..

wsemme; kanonbil och dessutom ekonomisk. Får behålla den här ett tag, har inte råd att köpa nytt hela tiden..

This is not the end
Ba
396
Bavaria1
Yes, äntligen har jag fått min också!

Har inte kört så mycket än men det som direkt slår en är:

- Lättkördheten, otroligt smidig
- Väguppträdandet, går tyst o fint, RFT däcken märks faktiskt inte alls...
- Det diskreta motorljudet, stor skillnad mot tjänstebilen (diesel) av annat fabrikat

Har inte testat prestanda än då jag tillhör den skara som tror på en lugn inkörning de första 200 milen. Ingen fullgas o max 3000 rpm.

Så här slutade specen:

118d 3d
Alpinvit
Network blå

Advantagepaket
Comfortpaket

Navigation Prof
USB
M Lädersportratt o vxl spak
Klimaautomatik
Xenon
Interiörlist svart höglänsande
Fällbara nackstöd
Rökarpaket (enbart pga utseendet...)
Komfort access
Velourmattor
Sportstolar
Chrome-Line
Fälg V-eker 141 17"
Drag

Inredningen blev grymt läcker med blå sportstolar, M-ratt, blank svart list och iDrive'n givetvis.

Så nu har man goa stunder framför sig att hitta alla finesser i iDrive o Navi!
Nån annan som valt Navi till sin 1:a?

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
upp med bilder så vi andra oxå får njuta lite :D
Ba
396
Bavaria1
Här kommer några bilder, översiktsbilderna blev lite skumma men blir OK om man går vidare!

Länk

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
EL
105
ELPE
BMW i3 2019
BMW 118D-08
Saab V4 1975
Vilket fabrikat är det på dina däck? Det kan väl knappast vara Pirelli.....

Ba
396
Bavaria1
Bridgestone Potenza 205/50 -17

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Riktigt fina val du gjort! Grattis!
klokrent val av färg och utrustning.. den ser så snygg och stilren ut utan m-paket men med chromeline :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.