|
|
|
|---|---|
|
Del #2 Throttle valve switch. Länk Är det en rörlig del, kan den smörjas upp? Hur felsöker man den? Vad brukar det ge för symtom om den är trasig? | |
| Bilen det gäller är en 525 från 92 | |
|
den talar om spjällets position för styrdonet , smörja nja möjligen rengöra kontaktytorna innuti ska iof vara lite fett i. felsöka gör du nog lättast med diagnosutr om du inte har börvärden. du kan få allt ifrån vandrande tomgång till att bilen går som en påse nötter varför misstänker du den? |
|
| för jag har dom symptomen du beskrev. | |
|
Symtomen är pendlande tomgång, misständer ibland. Nu har jag varigt ute och mätt den. Ovanifrån sett mellan pinne 1 -3 värde 4.18 ohm. Mellan pinne 1-2 från 4,53 till 1,3 ohm. Om den pendlar eller ligger lågt runt 500-600 varv och motorn skakar och jag drar kabeln till kontakten, så brummar den till och lägger sig stabilt straxt under 1000 varv, utan att pendla sätter jag tillbaka kabeln så börjar samma pendling igen. |
|
|
Är det någon ide att byta denna? |
|
|
Delorian: Så betedde sig min med när jag ryckte kabeln till denna! Det är bara ett tecken på att den funkar när motorn reagerar. När du rycker ur den sladden så tar datorn till förprogrammerade värden att gå på. Mvh |
|
| ok då måste det vara någon annan givare, snart har jag bytt alla. | |
|
Kan någon vänlig människa, mäta på sin e34 91- och framåt. Min ligger på 1,3 ohm som minst. går väl bra med en 36 också. Jag är intresserad av att se om någon som int har problem, om denna också har ett värde likt detta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.