|
|
|
|---|---|
|
Hej hopp. Jag tänkte låta trycktesta mitt Ac-system på 540:n. Har problem med ett vinande läte med Ac:n i gång. Fick tipset om att det kanske är för lite köldmedel alt. ngt läckage. Kan ngn rekommendera en bra ac-verkstad i stockholm, vore jag ytterst tacksam:) Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk | |
|
Jag kan rekommendera Celer. Har använt dom flera gånger Länk |
|
|
Tallviking: Tackar och bockar:) Får kontakta dem. Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
Har också hört mycket gott om Celer, själv anlitade jag Länk för att konvertera en 735 jag hade förut, de lämnade nån grisig oljefläck på huven - men själva ac:n var perfekt efter deras jobb. Mvh |
|
|
Kermit: Ser att du bor i Stockholm, skickar powermail till dig. |
|
| Har också använt Aircond-center och dom är helt OK dom också | |
| Har också använt Aircond-center med gott resultat. Även jag hade ett vinande läte. Det kom endast när ac-aggregatet satte igång och kylde, dvs när klimatanläggningen kylde kupen och inte om det t.ex. var en kall dag, och det vinande ljudet följde varvtalet på motorn. I mitt fall var det ett lager i kompressorn som hade gott och hela kompressorn behövde bytas. | |
|
SotaM: Får man fråga vad det kostade? Var det längesedan? Vilken typ av bil? Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
grodan kermit: Kalaset gick väl på 10-12tkr men motorskadeförsäkringen täckte allt. Det var på en s40 T4 och bilen hade gått ca 7-8000 mil när det hände. |
|
|
SotaM: Okej, jag förstår. Tack för infon:) Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.