|
|
|
|---|---|
|
Har blivit erbjuden att köpa i rubriken nämnda bil för 45000kr. - 21000 mil - Helskinn - Komfort stolar m. el. styrning - El. gardin i bakrutan - Proffesional stereo med växlare - GSM - Sommar och vinterdäck i bra skick på 15" alu fälgar - Brokat(?)röd met. i ganska dassigt skick (han är ingen tvättoman direkt) Färgen är inte toksnygg direkt. - Hyfsat välservad - Servicebok saknas (tror jag) - Import 01 (flyttgods... tror jag.. igen ;)) - Alla tidigare ägare kända av nuvarande ägaren. I mitt tycke ser bilen ganska tråkig ut (gubbvarning å det grövsta), varken M-paket lr vita blinkers och tok-standard fälgarna... vet inte vad de heter, men det är ett helt gäng "ekrar" om man nu kan kalla det för ekrar. Fälgarna ser ut ungefär som en uppochnedvänd tallrik med hål längst ut. Halvtaskig förklaring kanske... Nån kanske fattar ;) Ägaren är min morsas gubbe. Han har blivit av med kortet och vill inte ha kvar bilen längre. Vad tror panelen om priset? Är det ett schysst kompispris lr är det vad han kan förvänta sig att få om han sätter ut bilen på blocket? // Erik | |
|
Styling 31? Länk Det låter ju spontant som ett hyfsat pris. Enkelvanos troligen. En polering kanske gör susen för lacken. Hursomhelst har du ju en hel radda argument för varför den borde vara billig om du skulle våga pruta ;) |
|
|
Jupp, Styling 31 är helt rätt :) Då var min beskrivning inte helt kass då :) Enkelvanos eller inte, den går billigt för att vara en så pass stor bil. Har själv kört den Växjö - Karlskoga - Växjö på 0.83/mil. Ja, jag kan säkert pruta lite.. om han inte har satt sig riktigt på vrången, det vet man aldrig. Han är smålänning och lika snål som ryktet säger :) Ska lirka lite med honom så får vi se. Synd att man just har köpt en bil i den prisklassen redan :S ingen touring är ett klart minus. Är ju egentligen i behov av en kombi. Ogillar att ha 2 stora hundar i baksätet ;) Fler som har åsikter? // Erik |
|
|
He,he...ser ut som min 523:a(förutom lacken),styling 31 fälgarna har jag och alldaglig till tusen,dvs helt original ;) Vad gäller priset så är det ju inget överpris iaf...snarare billigt måste jag nog ändra mig till :) Men så måste du naturligtvis kolla så att allting är schysst först innan pengarna rullar iväg.. Ska man sälja till "nära anhöriga" och undvika problem sedan ;) så bör man sälja billigt osv.. Mvh Janne. |
|
|
Billigt är bra :) Gör ju helst inte affärer med nära anhörig eller kompis, det kan ju - som du säger Janne, orsaka problem i slutändan. Den känns tight och är ganska normalt sliten i skinn/pedalgummin/ratt/framlyktor. Alla pixlar fungerar i huvudinstrument, radio och klima. Sitter man i bilen känns den helrätt, det är väl mest utanför som den inte skriker "jag är faktiskt bara 25år" ;) Finns ingen dokumentation om att boxar och nycklar är omkodade resp. kollade gent emot garantidatabaser o.s.v. Kanske kunde pruta massa... jag gör ju honom trots allt en tjänst om jag köper bilen :) // Erik |
|
|
Länk Där har du den billigaste jag hittar på blocket just nu iaf(årsmodell 96-98)..bara som en jämförelse och ett litet tips :) Mvh Janne. |
|
|
Automatmodeller då...manuella finns några som är lite billigare. Mvh Janne. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Oavsett om det är billigt eller ej så varför köpa nått man egentligen inte vill ha om man har kombibehov som du. Du får lägga en massa arbetstimmar och pengar för att få bilen fräsch och en annan hjuluppsättning och sedan sälja den igen och en brokatröd ouch utan servicehistorik är inte lättsålt även om jag gillar färgen så försvinner 90% av köparna redan där. Skillnad om du själv skulle nyttja bilen i flera år och köra till i princip 0 värde,men ha 2 hundar i baksätet är väl som du säger ingen höjdare. 35 kan vara vettigare om du ska nyttja den själv tycker jag 45 känns inte så där frestande billigt för nått man egentligen inte vill ha eller behöver. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hasso >> Ja, gammal är väl äldst, eller? ;) Nog är det precis så som du säger. Kombi-behovet är för stort och 2 hundar har jag faktiskt ingen lust att ha sittandes i baksätet. Så jag behåller allt min hisinge traktor ett tag till :) Janne T >> Den bilen hade ju nästan samma utrustning för samma pris, dessutom på en firma. Men som sagt, efter överläggning med hundarna och matte så kom vi fram till att hundarna ska bo i bagaget med galler, under bilfärd. Synd att den inte var hälften så dyr, då hade man kunnat engagera sig lite i bilen och tjänat en hyfsad hacka.. :) Tack för era synpunkter iaf :) // Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.