AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.175

AKUT HJÄLP: M5 E39 JORD KABEL TÄNDSPOLE

Hej behöver akut hjälp, bytte tändstift på min M5 E39 idag men glömde att memorera hur en jordkabel var ansluten till en av tändspolarna, så nu vågar jag inte montera ihop något. Det gäller vänster cylinderrad om man står framför bilen och det är spolen längst in, jag undrar om jordkabeln ska monteras på spolen eller under den, är väldigt tacksam för snabba svar och hjälp.

Bild på spolen och jordkabeln

Länk

Länk
Den sitter väl bara under muttern till tändspole-skruvarna.
Kommer inte ihåg nu, men det borde gå att se hur de andra sitter.

Tyvär har försökt att se hur dom andra sitter men det är bara den spolen som har den typen av jordkabel dom andra är monterade separat ej med spolarna.
Bmw-lelle undrar om det kanske finns möjlighet för dig att se efter hur det är monterat på din M5 vore riktigt tacksam.
sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Har du kollat andra sidan?
m5race
Hej
Har för mig att den ska sitta på ovansidan spolen, alltså under muttern. Bara den blir jordad så spelar det väl ingen roll..
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Har en bild på en av dom främre jordkablarna och den är fäst på en egen skruv mot toppen. Borde vara likadant på den bakre tycker jag, i vilket fall så kan du fästa den på vilken skruv som helst bara den passar och får kontakt med jord.

bilden: Länk
Hej denna jordkabeln är ej fäst på egen skruv den ska anslutas med spolen...
vilket sätt är bäst att ansluta den på ovansidan på spolen under muttern eller under spolen mot toppen. MVH

Tack för alla svar
m5race
Under mutter! Så spolen hamnar i rätt vinkel..
Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.