AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
687

sätta på ett drag

cl
31
cldi
320d touring -03
318i -91
Någon som har erfarenhet av att sätta på en dragkrok på en E46 touring -03 så tar jag gärna emot tips.

320 Diesel
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Satte på drag på min.. ett beggat BMW orginaldrag med en ny BMW orginal El-kabelsats.

Se till att be din BMW handlare skriva ut monteringsinstruktioner. De är bra skrivna och visar med detaljbilder hur set skall göras. Själva jobbet är inte svårt, men däremot så tar det tid och man måste vara försiktig, speciellt med inredningsdetaljer. För mig och brorsan tog det totalt 2 heldagar att göra hela skiten, men då var jag j*vligt noggrann med att dubbelkolla och trippelkolla alla delar.

Några tips.. Se till att du är på ett väl upplyst ställe. Se till att du har en BRA såg alt. dremel med diamantkapskiva. Riktiga verktyg gör jobbet enklare.
Ha gärna RENA arbetskläder då du kommer att hålla på med inredning och bland annat plocka ner baksäte och inredningsdetaljer. Var 2 personer med kabeldragningen, det är ett j*vla pyssel. Vid kabeldragning så är BMW´s orginalsats färgkodad, så det blir enkelheten själv att koppla in kablarna när de väl är dragn till där de skall anslutas.

Jag laddade ner en monteringsinstruktion från ett eftermarknadsdrag annat än Monoflex också. Det gav lite andra bilder och var mer skrivet för "gör det självare" än BMW´s instruktion.

Ta även ut detaljbilder from REALOEM på inredningsdetaljerna så du ser hur de är fästa. Surast för mig var plastskydden vid dörrarna, eftersom kablaget skall dras från skuffen till handskfacket och tillochmed en liten kabel som skall till ljuomkopplaren på förarsidan.

Väl på plats så är det J*vligt skönt att veta att det är orginal el grejker och inget j*vla habrovink lösning man har på plats.

//amullo
---
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Just ja..

Anledningen till att jag plockade ut en annan intruktion är att i BMW´s instruktion står det typ: Montera lös bakre stötfångaren.
Inte om HUR det skall göras.. Bara en hänvisning till en annan instruktion i BMW´s verkstadshandbok.

Här hittade jag en annan monteringsinstruktion som är mer "komplett"
Länk
Välj Monteringsanvisningar och bilder högst upp i mitten på sidan.

//amullo
---
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.