AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
471

Växellåds funderingar e30

e3
1
e30olsson
325 e30 Coupe - 90
Tjenare!
Har en e30 325 coupe -90 som lådan rasat på, så jag jaga lite lådor och fick tag på en från en 320 e30 och trodde att de skulle vara samma med tanke på att det näst intill är identiska bilar med 6a båda två, när jag plockat ner min låda och la upp 320 lådan brevid va den klenare byggd, den va smalare över kroppen och ungefär 3 cm kortare, mitt spakställ passa inte för 5 öre heller när friläge va i såg de ut som jag hade 2an i på spaken så länkaget va för kort. så jag sålde tillbaka lådan och fick tag på en 325 e30 låda från en skrot i uppsala som gått 15000 mil fick hem den idag och fick syn på att det är exakt en sån låda jag hade köpt för 500 innan. det följde med spakställ å vi mätte från sprängkåpan och bak till spaken och det ska passa precis. nu är frågan, vad hade jag för låda satt uppe? den va grövre i kroppen + 3-4 cm längre. har jag fått fel låda igen?
tack på förhand/
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Lådan du hade var en 260, som sitter just på 325.

Den du fick var den klenare 240 som sitter på övriga bilar, alltså fel låda, men det går ju att använda den, sen hur länge den håller är en annan sak.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.