|
|
|
|---|---|
|
E det ABS bromsar på 318iS -90 E30? Merca gå och lägg dig!!! BMW RULES!!!! | |
| Enl. realoem finns bromssystem både med och utan ABS 1990. Vet inte om det såg olika ut på olika marknader, eller om det var tillval. | |
|
Litet S i 318is 90 ;) Det var defenitivt inte standard med ABS på 318is, men det finns de som har det. |
|
| om det är din egen du undraröver så sitter absenheten i motorrummet bakom vänsterstrålkaste. | |
|
Varför litet s??Det ska va stort S = 318 iS !!! Merca gå och lägg dig!!! BMW RULES!!!! |
|
|
iS = M40-8v 118hk 1988 is = M42-16v 136hk ///BMW - Was sonst! |
|
|
Korrigering: M40 113hk ///BMW - Was sonst! |
|
|
Aha... Merca gå och lägg dig!!! BMW RULES!!!! |
|
| hehe, ett forum fullt av besservissar. :) | |
|
Å en nykläckt valp e med på ett hör ser jag ;) BMW e lag |
|
|
Jag har ABS på min. Men det är väl tillvalt. Tillsammans med all annan lyx som förstör körkänslan i min. Peace out! |
|
|
Johannes Gustavsson: Nödvändig kommentar... Är det inte bättre att påpeka det som är felaktigt så att personen får veta? Du får väl kalla det besserwisseraktigt om du vill, själv ville jag bara vara hjälpsam vilket jag även tror ILiveToRide menade med sitt inlägg. ///BMW - Was sonst! |
|
|
JG: Besserwissrar heter det *flin* ( eller Besserwisser i singular) ABS (liksom airbag) förkommer som sagt dock vanligare på E30 91-94 (cab+ touring då) ABS-burken bakom vä strålkastare och styrboxen vid ditt vänstra knä.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Ja inte menade jag att vara speciellt dryg med det svaret. Titta på luckan, litet s. Ingen med s i beteckningen på luckan har stort S. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.