AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.428

Byte av vindrutan, billigast

ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Hej,

Om jag har en helt ny vindruta som jag vill få utbytt, vart ska jag vända mig för att få den bytt så billigt som möjligt?

Jag behöver en verkstad eller glasmästare som är billig i Stockholm, kan ni hjälpa mig?
Åk till vilket glasmästeri som helst, har du ruta kostar det ca 2500kr att byta den.

Nille Länk
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Ruta har han nog en... :)

Sechs macht Spass!

Min Limo: Länk
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
har en ruta, jag :=)

2500 kr för att byta är dyrt tycker jag, e d jobbigt procedur att byta?
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Jag bytte min ruta i Estland för ca 3 år sedan. Totalpriset då blev ca. 2500 kr
I priset ingick ny ruta, clips för rutan, någon täcklist, färjebiljetter med mera.
Dom hade även lördagsöppet. Tror i och för sig att priserna har gått upp ganska mycket där så nu är inte säkert lika billigt. Då var ca. halvapriset mot här hemma.

Mackan
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Ang framrutor. Är det någon som köpt en härifrån?
Länk
Dom är ju inte så dyra...
Men man får ju fixa monteringen...

/Mats J
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
ny ruta utan sensorer för 2900 kr och byte 1000 kr. är det det en bra deal?
Visa användare
152
perantoniohansson
TDS 525 -93 e34 touring
750i -91 ,Alfa V6, Superkart, mm mm
Jag fick ny ruta via försäkringen. men så hade jag rost runt rutan och villa själv riva ut gamla o fixa kanten. Då fick jag så saftig rabbat att nu gör jag alltid så.

perantoniohansson@hotmail.com
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
perantoniohansson, vilka verktyg har du för att skära ut rutan? om det är specialgrejer, kan du ta kort och lägga upp någonstans för det hade varit bra att kunna göra själv. Jag kan ju åka till Göteborg och köpa ny ruta för en tusenlapp och sedan tillkommer ju lite lim förståss. Men det är ju kul att lära sig att göra allting själv :)

/Mats J
Visa användare
152
perantoniohansson
TDS 525 -93 e34 touring
750i -91 ,Alfa V6, Superkart, mm mm
Oj det var 2 år sedan ,
men jag knivslipade ett böjbart bågfilblad och tuggade mej runt limmet. Det är inte svårt minns jag (max 30min) .Ev kan man vara 2 och dra i varsin sida av bladet. Roligast var nog andras blickar när jag körde 3mil till glasmästeriet med fullt tvärdrag med störtkruka på.

perantoniohansson@hotmail.com
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Jag har bytt en ruta själv, var inte så svårt, men lite nervöst. Man ville ju inte knäcka rutan. Jag köpte handtag med sugkoppar på biltema och köpte lim, eller tejp snarare på en bilglasfirma. Sågade ut den gamla med ståltråd, var inte den bästa tekniken då tråden gick av flera gånger, knivslipat bågfilsblad låter smartare. Det underlättar också om man är två när man gör jobbet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.