|
|
|
|---|---|
Baltazar |
jag har en BMW 5251 -88 e-34! och jag har problem me absen! ibland funkar den som den ska sen helt plötsligt kan lampan börja lysa!Är de nån som har erfarenhet av absproblem? vad är de som kan vara trasigt? jag måste få hjälp nu annars hotar körföbud :( mvh/Ingemar |
|
Hej. Lägger ABS'en av över en viss hastighet så är det troligen kransarna bak, dom sitter lite utsatta för vatten och salt. Lägger den av lite hur som helst så har du nog en dålig givare alternativt nån dålig kabel. Det går ju att mäta upp dom vid kontaktstycket. Alla bör ha ungefär samma värde samt att det ska ändra sig när du rullar bilen lite grann. För att klara besiktningen så kan du ju ta bort ABS-lampan. En lampa som inte lyser drar ju till sig mindra uppmärksamhet än en som lyser. Om du nu inte redan har fått en anmärkning på det, då kan det bli lite kinkigt. Mvh Pontus N. |
|
Baltazar |
TAck för svaret! d är så här att ibland funkar den felfritt. sen så om jag kör över ett skarpt gupp tex så börjar den lysa & ibland lyser den redan när jag startar bilen! jag har bytt sensor väster fram eftersom kabeln gick av vid ett stötdämparbyte. de kanske är som du säger att de är salt & sånt som har gjort att de börjat rosta på kransarna eller?? MVH/Ingemar |
|
Det låter som om du har ett glapp eller en dålig givare. När du startar bilen ska ju lampan lysa ett par sekunder för att sen slockna och då är allt OK. Om den inte slocknar så är det något fel och då är det inte kransarna bak. Prova med att starta bilen och när lampan har slocknat så tar du och rycker lite grann i dom kablar du kommer åt. Leta reda på var ABS boxen sitter och kolla anslutningen där. Jag har tyvärr ingen aning om var den kan sitta på E-34. Lycka till. Pontus N. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.