|
|
|
|---|---|
|
Hejhopp! Fick nedslag på besiktningen för höga hc och co värden. Till saken hör att det har hänt något med bilen, några månader sen smällde det till typ *poff* och bilen maxade typ 90 efter 3-4 dagar hade det försvunnit men det lät lite skrovligt från avgassystemet, typ lite race Bilen har gått bra och så sedan dess, men nu så gick de inte igenom. Är det katalysatorn som gått? Eller finns det något annat värt att kolla på? Värden CO 1,3 (0,5) CO 2500 1,1 (0,3) HC 357 (100) Lambda 0,99 (0,97-1,03) Tack för svar! | |
|
Jaja det verkar som katten har gått åt skogen :-P Någon som har ett bra tips på en ny/beg kat till bra pris ny hos bmw går på över över 10 lakan huva! |
|
|
Jahopp ingen hjälp här ;-) Jag har beslutat att det blir en beg från laga.se Men har någon koll på att en kat från en 320 -93 passar på min 320 -97 m52:an som jag har kom väl 95?! och har den samma kat? Tack för svar! |
|
|
Hade nog valt en ny från en nannan handlare än BMW, kring 4-5000:- skulle det kosta tror jag Ska du behålla bilen? Tänk om din beggade kat pajar om 1 år igen? |
|
|
Mja jag kommer nog behålla bilen ett tag, men om jag köper en kat som rullat 15000 mil borde den hålla iaf 5000 mil, min har gått 22 och har troligen gått sönder efter att ha fått för mycket bränsle under en längre period. En beg ligger på 2000 (15000 mil), känner inte för att hosta upp 5500 som den billigaste nya kostar. Då har jag råd att köpa ännu en ny beg om 3 år om den mot förmodan skulle paja igen. |
|
|
Det finns en firma i Mölndal som säljer och monterar nya katalysatorer, jag gav 2400:- inkl montering till min 520 e39. Länk BMW CS #5206 |
|
|
Jag hade samma problem som du , min tempgivare till motorstyrningen var paj, och min lufttempgivare den var dessutom daterad 91. Jag hade bytt dessa innan katten, samt kollat luftläckor. |
|
|
Även om katten är dålig så skall du inte ha högt hc. Högt hc tyder på dålig förbränning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.