|
|
|
|---|---|
|
Har letat ett bra tag efter en fin e34 av senare modell. Har nu hittat en 94a som verkar fin. Blir bara lite fundersam eftersom den har v8 fronten, som kom 95 på alla modeller. Hur kan detta komma sig? Kan det vara så att den fronten hör ihop med executive paketet eller är det eftermonterat. Blir lite rädd att den ska va krockad eller liknande. MVH Rickard | |
| Med största sannorlikhet eftermonterad, därav inte sagt att den behöver vara smälld | |
| ang..v8 fronten...passar den bolt-on på alla e34?mvh | |
|
Min -93 525 hade också den fronten, vill minnas att det bara var huv och grill som byttes. Snyggare är det iaf, helt klart. Länk |
|
Scheckheft |
Hej V8-fronten kom redan i maj 94. Import? Ska du byta front måste du byta motorhuv också. |
|
Har för mig att detta avhandlats i tidigare trådar - om jag minns rätt monterades V8-fronten/huven på de sista monterade E34:orna (oavsett motor) för att "tömma lagret" på dessa frontar. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Johan B: ja, 95 och 96 men jag har iaf aldrig sett dem original på en 525 -94. | |
Scheckheft |
"om jag minns rätt monterades V8-fronten/huven på de sista monterade E34:orna" Tillverkningen för sedanen upphörde 12/95, Touringen 6/96. Så det är knappast de sista tillverkade räknat från 4/94. Däremot är det rätt alla E34 modeller fick den breda fronten from det datumet. rikrules: du skulle behöv ta reda tillverkningsdatum för bilen, t ex med hjälp här: Länk |
|
Det är ingen import,och den är tagen i trafik 94-06-15 enligt vv. Har tyvärr inte kunnat titta på den än. Johan B: Om det stämmer så kan det ju vara så att den är monterad orginal |
|
|
Var det inte så att breda njurarna/huven gick att beställa till mindre motoralternativ som option från och med att V8:an kom? Eller är jag ute och cyklar? //Mogge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.