|
|
|
|---|---|
|
Kan det vara så att min ac inte kyler pga att ac fläkten i grillen inte går runt ? Är inte så haj på ac.. El behöver jag fylla på åxå ? När man trycker på ac knappen ska man väl höra att ac´n går igång på nåt sätt ? jag hör inget alls. | |
| Är det för lite kylmedium i brukar kompressorn inte starta. | |
|
Sätt på motorn, öppna motorhuven helt och håll förardörren öppen - om du inte hör kompressorn klicka till när du trycker på/av snöflingan så räcker det inte med enbart påfyllning. Mvh |
|
|
har du för lågt tryck i systemet startar inte kompressorn. den startar heller inte om de är något fel på fläckten eller tryckgivare mm . de är inte lätt o felsöka AC utan rätt utrustning du kan ju alltid kolla säkringar men annars ska du nog lämmna till någon som har utrustningen, de du kan kolla är om kompressorn slår till , om den gör de kan du sätta på max kyla och fläckten på lägsta hastighet och lysna noga efter ett väsande ljud ifrån instpanelen de brukar man kunna höra om systemet har dåligt med köldmedium. |
|
|
heffa65: Har man så lågt tryck att kompressorn inte startar så kan man misstänka att systemet är trycklöst = fukt har kommit in och förstört torkfiltret. Om kondensorfläkten inte fungerar så måste den också åtgärdas. Som sagt lämna in den för trycktestning och be dem kolla kondensorfläkten. Mvh |
|
|
Är det fel på fläkten så fungerar AC:n tills det bryter på högtrycksvakten, däremot kan AC:n fungera rätt bra när man kör då kondensorn kyls av fartvinden. Startar inte AC:n alls, alltså inte ens för nån sekund så är det vanligaste felet läckage, är detta fallet så är ACn kanske helt tom. Du hör lätt om kompressorn slår till och av. Den sitter nedanför luftfilter boxen, lyssna efter ett klickande ljud |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.