|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag fick bra erbjudande när jag köpte min bil. Halva priset på en halvförsäkring i 6 månader. Helt överenskommet. Nu har jag fått erbjudande om att fortsätta att ha min försäkring hos dom. De vill ha näst in till 8000:-/år i halvförsäkring!! (Helförsäkring vill jag inte ens tänka på vad det skulle ligga på för nivå) Länsförsäkringar vill ha 4000:-(3658:-) /år i halvförsäkring och 6000:-/år i helförsäkring. Det är ju inte liiiite pengar som skiljer. Länsförsäkringar(där jag även hade min förra bil) låg tom bätte till än många andra små bolag på nätet som brukar vara billiga. Finns det verkligen någon som använder BMW's Försäkring? | |
|
Tja jag har BMW org förskringar som är samma som IF. Blev riktigt förvånad över hur mycket billigare det va o ha försäkrat hor BMW org/IF än hos andra fbolag. Peace=) |
|
|
Glömde skriva att jag betalar ca 7500 per år helförsäkrat på en 540-99 är 29år körkort sedan 97. peace=) |
|
|
Har Orginalförsäkringar på min 540. Dom var klart billigast när det var dags för en ny försäkring. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag böt för några år sedan från originalförsäkringar (även MB original) till IF som var betydligt billigare efter ett mellanspel hos TH är jag tillbaka hos IF med hela bilparken. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Har ni kollat med Vesta? De var billigast för mig, och många andra jag hört talas om... | |
|
Jag har helförsäkring på både 540 och 318 hos Original försäkringar. Fungerar bra, inga problem vid skada. __ Min bil: Länk |
|
|
När jag tidigare bodde i en mellanstor stad, lägenhet och bilen på gatan så var Originalförsäkringar billigast. När jag flyttade till en mindre ort ca. 2 mil därifrån , villa och eget garage så sjönk premierna men bara marginellt. Kollade då upp andra bolag och bytte till If som var betydligt (3-4000kr/år för två bilar) billigare. Det beror alltså mycket på var och hur man bor om Originalförsäkring är något att välja, men så är det nog med flertalet bolag. Med andra ord så bör man själv kolla upp de olika bolagen. Vesta är det många som rekomenderar men för mig var dom inte billiga. T ex betalar jag mindre i helförsäkring för min M5:a än det erbjudandet Monsoon fick för halvförsäkring och då bor jag ändå inte mer än ca. 20km från Malmö. Med andra ord så finns det många tusenlappar att spara genom att lägga lite tid på att ringa runt till bolagen. ___ //Ulf |
|
| Har BMW försäkring och den var minst 2000kr billigare än närmaste konkurrent. Vissa bolag försäkrar inte ens en 535d då den har för många hk eller är för dyr. | |
|
Hej, Har If för tillfället men ska byta till BMW Originalförsäkring eftersom de är billigare för oss även utan rabatter, men definitivt billigare om man räknar med BMW CS-rabatten. Vesta låg på samma nivå som If, dvs snäppet över. BMW Original var i det här fallet 1300kr/år billigare än If, BMWCS-rabatten ej medräknad. Vi kollade runt på lite andra bolag och det är ännu inget som är billigare än BMW Original. Mvh Wiberg |
|
|
Jag har haft BMW Original nu i 5 år sen Aktsam tyckte att 170 häst var på tok för stark motor. Jag är helnöjd, dels så är dom billigast av alla dom bolag jag ringde runt till. Sen är dom mycket bra att ha och göra med när man behöver dom. Visst det går säkert att spara nån hundring om man väljer nån av dom små billiga bolagen som Vesta, men som alltid så får man vad man betalar för. Det finns ju några trådar här där det blivit problem när det var dax att utnyttja försäkringen. |
|
|
Hm...jag tror ja ska slå en pling till BMW Orginal Försäkring och kolla om dom kan ge ett bättre pris eller om jag helt enkelt läst fel innan jag byter till Länsförsäkringar. LF gav mig även rabatt iom att jag har hemförsäkringen hos dom. Ca 350:- på Halvförsäkring och 650:- när jag tar hel. Även runt 400:- i internet rabatt. Många bäckar små.. Nu var jag iofs lite sen med att ta körkortet. Är 29 år och endast haft mitt kort i 5 år. Dock utan olyckor eller dyligt. Aldrig tagit ut något på försäkringen.. Men det kan ju vara de få år jag haft körkortet som gör att min premie med dom blir lite sky high =) |
|
|
Jag har BMW orginalförsäkring/IF. Alla våra bilar ligger samlade där. Folksam ringde 21.30 igår kväll (tack för att ni väckte barnen!) och ville räkna men jag kände att det inte var någon större idé. Brukar dock kolla runt när det är dags att förnya. Folksam skulle för något år sedan ha 12000/år för miatan medan jag idag ligger på 3400/år hos IF. Men vem vet, om ett år kanske det är tvärtom? |
|
|
Jag kollade original på en 330it men dom ville ha 9500/år helförsäkrat, ringde Vesta och för det priset slängde dom in en villa+ hemförsäkring med. 34år inga skador någonsin, bor mitt i Malmö |
|
| Vesta var överlägset billigast i mitt fall | |
|
och som medlem i BMW CS får man 10 % hos Orginalförsäkringar. Har både 316 och 740 hos dom. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Jag tecknade med Länsförsäkringar. Ringde BMW o sa att ja ville byta bolag. När jag sa vad LF ville ha så tyckte han att orginalförsäkringen var lite väl saftig så han förstod givetivs Nu betalar jag 4092:-/år för halv med MER tillägg jämnfört med BMWs på ca 7800:-/år. |
|
|
Hej Jag har också Orginalförsäkringar, Tänkte ta Vesta först som var lite billigare men efter ha läst lite om Vesta bla. här på Autopower så blev Orginal för några hundralappar extra per år "billigare" Konsumentmakt |
|
|
Har också nappat på erbjudande om 6 månadersförsäkring i BMW orginal vid bilköp. När sedan 6 måndare gått fick jag ett skam erbjudande om att fortsätta. Jag ringde upp och undrade om dom skämtade, hade fått offert på drygt halva priset hos Länsförsäkringar. Säljaren på IF ursäktade, började staka sig lite och kom med nån undanflykt om automatiskt brev m.m. Fick efter lite prutande ner till nån hundralapp billigare än länsförs. Numer kör jag folksam... beror mest på att en familjemedlem jobbr där och har finfin rabatt! |
|
|
På min nyköpta 520d-07 kostade halvförsäkring BMW orginal 15900 ;- per helår Trygghansa ville ha 6600;- Fick 6 månader försäkring för 500 ;- eller liknande vid köpet, men efter det byter jag. De var samma sak på min tidigare 116i-06 BMW CS #5139 |
|
|
Ringde runt idagarna på min bil har kommer månadskostnad på olika bolag med likadan försäkirng. Folksam 697kr tryghansa 762 kr IF 658kr vesta 605 kr LF kronoberg 465 kr det sklijer 3564 kr på dyraste till billigaste för mig och då har jag inte ringt insplanet än, jag tror inte dem kommer hitta billigare faktiskt men kan vara värt att kolla. Vesta hade ju en del knepiga frågor so mnär krockade du sist? Var du vållande?Hur ska man kunna det på studs... Mpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.