AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
928

ombesiktning för kontrollampa

St
17
Stigfiskare
BMW Z3 1,9
-00
Jag hart vid upprepade tillfällen haft problem med att lampan för "motorstörning" lyser.
Vid kontroll hos BMW verkstad hittar man inget fel, kostar mig "bara"500 spänn varje gång.
När jag nu var på besiktning fick jag ombesiktning p.g.a. detta.
jag tyckte detta var trams, besiktningsmannen sa då, "har man råd att köra en sån här bil, har man råd med ombesiktning"!
Jag sade då att han inte har med min privatekonomi att göra!!!!

SG
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Det stämmer, motorlampan får inte lysa vid besiktningen kommer inte ihåg varför det är så tyvärr....
Om du inte vill åka in och släcka den just nu för ombesiktning kan du ju säkerligen koppla ur lampan och åka in för ombesiktning och få igenom den, men det bästa är ju att felsöka mer och försöka hitta felet.

//Daniel
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Stigfiskaren; Beklagar för problemen, vet hur det kan kännas. Hade ju exakt samma problem med min Z3 1,9. Men det gäller att inte ge upp, nöj dig inte med att bara släcka lampan hos BMW - utan försök att hitta felet. Har BMW försökt att byta ut några delar alls?
te
34
teos
Z3 3.0 Roadster -00
Blir nog svårt att "lura" besiktningsmannen vid en ombesiktning. Han kommer säkert att kolla att lampan lyser när tändningen är på och motorn ej startad. Han startar motorn och kontrollerar att lampan slocknar. Om man ska koppla ur lampan bör man nog göra det första gången. Då är chansen större att han inte uppmärksammat att den aldrig lyser.
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Varför inte låta BMW släcka din tvåa? Enligt dem finns det "inget" fel på din bil och då borde bilen vara ok.

/Johan

Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.