AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
595

Svetsa Dubbla pipor... :-/

Halloj!

Märkte en skojig sak igår. Jämförde ljudet på min 320 (från avgasröret) igår med en polares 320. Min låter som att den har sportsystem, fast det e en original-dämpare ;-) Så nu till frågan.... 320n har ju en (liten-tjockis) pipa =) Kan man på något sätt få dit två kromade pipor på den ljud-dämparen??? Jag e ju så nöjd med ljudet och har inget behov av byte. Vore väldigt tacksam för svar!

Mvh Tobias
P.S. Glömde att säga att jag vill att det ska se äkta ut... =)
Isåfall får du väll slå 2 hål i dämparen där bak och svetsa på 2 rör så kommer det ju se "äkta" ut, men sätt igen hålet som blir i mitten.

Om din bil dånar mycket och (tycker jag dom gör) låter hes på höga varv så har du nästan inget till ljuddämpare kvar. En kompis bytte ifrån utsliten orginal till Simons och det blev tystare. Vi vände på ljudämparen lodrätt och nästan allt ramlade ur den!
Detta var på 325..........

Mvh
Patrik 325i -92
Ok! Man får tacka så mycket för tipset! =)

Mvh Tobbe
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Skär av slutdämparen och montera dit en med dubbla utblås i stället.
325Ci
tycker själv att min polares system låter mer på hans 325 cab e36 (manuell) än på min 325 coupe (automat). Verkar konstigt... de ska sitta orginal system på hans osså... vad kan de bero på?? att hans dämpare e slut?

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Mm, en sliten ljuddämpare brukar väl låta mer än en frisk. Det blir säkert billigare i längden att byta ut slutdämparen mot en ferrita, än att först modifiera om en gammal som sedan ändå rasar och så är pengarna kastade i sjön...

MVH KJELLEN

ke
342
kentsamuel
M3 E30
M3 E46
M535 E28
528i E28
318i E21
2800 CS E9
320d F31
530dM F10
Tänk på att 320'n bara har uttag för en pipa i bakspoilern. Ska det bli riktigt snygg så ska man ju byta nedre delen på spoilern till en från en 325:a om man ska ha dubbla pipor.
=) Har redan en 325-läpp! =) Väntar bara på systemet...
Vet ej vad jag ska göra. Va inne på en SuperSprint ljuddämpare men den e dyyyyr... =(

Mvh Tobbe

P.S Tillverkar inte BMW en ljuddämpare med dubbla pipor till 320??? :-/
Kolla med rakarör , jag "har för mej" att dom hade en dämpare med enkel ingång och dubbla utgångar......

Mvh
Patrik 325i -92
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.