AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
670

Nån som kan hjälpa mej med spindelled på M3:an?

Visa användare
51
Bmw Danne
320D Xdrive-10 Alpinvit.
Hej alla!!!

Var och besiktade pärlan i fredags...(m3-94)
Fick ombesiktning pga spindelled vänster fram glapp, åkte då till BMW för att beställa en.Men när jag kom till BMW så sa dom att det fanns två stycken spindelleder?? har provat fått tag på dom på bilprovningen för att höra vilken de e men utan resultat. Vet nån av er hur jag ska göra,???

"My girlfriend said i have to choose between her and my BMW,im really gonna miss her"
Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Det är vanligen den yttre som blir glapp, den som sitter rakt under spindeln. Tror dock inte man kan köpa dessa löst hos BMW utan dom vill byta hela bärarmen. Men tex. AD-center och Mekonomen har lösa leder. Lycka till! / John
Visa användare
51
Bmw Danne
320D Xdrive-10 Alpinvit.
Hej John tack för svaret.....AD center vad e de..:)

"My girlfriend said i have to choose between her and my BMW,im really gonna miss her"
Visa användare
51
Bmw Danne
320D Xdrive-10 Alpinvit.
Hej hittade AD -Center när jag sökte...men hittade inte något löst utan hela bärarmen för 1200 de e alltså den jag måste byta?...tackdsam för svar...mvh Danne

Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Det är ju helt klart det enklaste då slipper du ju att pressa ur och i den nya leden samt att båda blir bytta. Har du möjlighet så byt både vänster och höger samt bussningarna som håller bärarmen bakåt. Men om du ringer till AD center så kanske dom kan ta fram endast leden. Dom har oftast mycket mer än vad som finns i internetdatabasen.

st
7
stk1ka
M3 Cab -95
Jag fick också byta den förra året pga. bilprovningen.

AD center var de enda som hade den men jag tyckte det var hyfsat rimliga pengar för en rätt så rejäl komponent.

Har för mig att den var lite halvdum att byta (den vänstra).

Passa på att byt bussningarna också men de kostar ju en del de också.
Tror att BMW orginal och Powerflex kostade ungefär detsamma, ca 400-500 per sida.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.