|
|
|
|---|---|
|
Har Slirfläkt/lamellfläkt nu som är org på min 325a cab -94. Tycker detta är skit och är mer sugen på en gamal hedlig Elfläkt. Hur kan man då koppla det smidigast? Funderer över två alternativ, OCh skulle det gå? *Antingen ström direkt när bilen startar.( tråkigt att det hörs mycket.) *Eller så kan man koppla lite ström direkt så den kyler vanligt. OCh sedan på crusing tex så kan man slå på en knapp i bilen så den får mer ström och kyler mer Skulle detta funka? Eller kanske finns givare att sätta någon stans? | |
| Jag hade nog skaffat en fläktsats med termostat. Annars kommer du köra den för kall. | |
|
För oss som är lite äldre är det faktiskt den remdrivna fläkten som är "den gamla hederliga" och jag tycker Viscokopplingen är en bra konstruktion, även om jag fått byta min p.g.a glapp. Skall du ha elfläkt bör den som Magnus säger styras. Det är vanligt att elfläktar normalt bara startar vid stillastående och kökörning. |
|
|
Som sagt.. man bör ha termostatstyrning på fläkten. Borde inte vara några som helst problem att montera en elektrisk termostat i kylaren. Fördelan är att man KAN dra in en extrakontakt till kupén. Jag gjorde den kopplingen på min motorcykel. Fläkten har två lägen.. Automatiskt PÅ när tempen blir för hög eller manuell PÅ om jag vill slå på den för avkylning av motorn. j*kligt skönt att kunna slå på fläkten när man VET att man kommer att hamna i köer eller om man har invarv efter avslutat banpass på bankörning för att kyla grejerna. //amullo --- |
|
|
Har sett nånstans att originalfläkten har flera gånger större kylförmåga jämfört med en elfläkt - förutom på tomgång förstås. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.