|
|
|
|---|---|
|
Hejsan.. Har lite problem angående sänksats till min bmw e36 Jag har full m-paket på min bil från fabrik o då bör jag ha såkallat sportchassi som gör att bilen är 20mm lägre runt om tror jag? Jag är intresserad av HR fjädrar som är 60/30 men jag är lite rädd för att det ska bli för lågt.. kommer min bil sänkas 60mm fram o 30mm bak eller 40/10 i o med att jag redan har m-chassi? O vad är skillnad på m-chassi o vanligt? tror bara jag hört att det är 20mm runt om. rätta mej om jag har fel Vorre tacksam för svar. MVH Eddoo | |
|
Bara för att man har full m-optik betyder de inte att man har m-chassi...det är ett annat tillval. Om dämpare och fjädrar är scysta så brukar man ganska lätt se om de är m-chassi eller inte. M-chassit är 15mm lägre än vanligt! Om bilen blir för låg eller inte är högst en personlig åsikt...men om man säger såhär,hur använder du bilen? används den som bruksbil så kan de bli jobbigt i vissa situationer,för den blir låg! En annan sak att tänka på när man sänker så pass mycket är att man näst intill måste ha ett par dämpare som är till för en lägre höjd på bilen. Orginaldämparna slits mycket fortare! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.