|
|
|
|---|---|
|
Tjena Har sökt men inte hittat nått nyttigt... Jag har en 318i E46 -98 som dör när man släpper gasen, inte varenda gång men den vandrar och släpper man gasen försiktigt så går den ner på 500rpm sen upp igen och sen ner osv, jag har ny LMM, bilen går bra annars, kan det vara tomgångsmotorn ? Jag ryckte ur kontakten till den och då verkar den gå bättre på tomgång ? Går den in i nått "limp home mode" om mna drar ur den eller vad händer ? Nån som har några teorier om vad det kan vara ?? Jag har inte varit inne och gjort någon diagnos än, tänkte kolla här först... Mvh / Laurin | |
|
Jag har kört med sladden till tomgångsmotorn urdragen nu några mil och den har inte tjuvstannat en enda gång !? Det måste väll innebära att den går in i nått felsäkert läge eller nått ? Mvh / Laurin |
|
|
har du kommit vidare nåt med din bil?? Har liknande fel på min 318-99 den dippar på tomgång, samt går på 1200rpm på t-gång, får felkod( Lambdareglering vid anslag) bilen går fint iövrigt och med bra avgasvärden.. Har oxå tänkt på tomgångsmotorn för vete fasen om det är sonden som gör detta?! |
|
| kollat oljan???? det hände så en gång för mig oxå att den dog på tomgång mittialt..är ett sort säkerthetssystem | |
| kollat oljan??? hade sådan problem en gån bara mittialt så stannade den..är ett sort säkerhetsåtgärd | |
| Har ett liknande problem på min. det hander när den är kall. kan köra ett par hundra meter, när jag tex stannar vid rött ljus går den ner i varv, har till och medhänt att den stannat. Vet ej vad det kan vara... | |
|
Laurin: Har du funnit felet ? Jag har liknande problem. Tacksam för svar. Jag har också ny LMM och när jag kopplar bort den går det klockrent |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.