AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.719

vindskydd i glas till z4 någon som har erfarenhet av detta

Da
36
Davve_z
M3 E46 -02
Z4 e85 -03
jag undrar ang det glas vindskyddet till z4an,

frågan är då hur känslig är den?
min bil är sänkt och är ganska stötig, finns de risk för att den spriker/går sönder när man tex kör i ett gupp eller på kullersten?

vill ha vindskyddet i glas, om någon har ett sådant till salu så skrik till om ja får rätt svar på mina frågor!!
Beställde akrylglas från USA till min Z4:a. Blev otroligt snyggt. Skönt att slippa orginalnätet som skymmer sikten och ser riktigt billigt ut. Att de skulle spricka eller trilla ur bedömer jag som nästintill omöjligt.
Fo
37
Fonz
Z4 3.0 Roadster
Maranander

Har du inte ngn bild på vindskyddet du kan lägga upp??

Tack på förhand // Fonz
Da
36
Davve_z
M3 E46 -02
Z4 e85 -03
hmm ok de känns väl som ett vettigt svar. får man fråga vad du gav för det?
ja har hittat ett företag i USA som har dom och dom heter roadster solutions, vet du något om dom?

ja håller med dig till 110% ang orginalnätet...
Jag köpte av Roadster Solutions:

Länk

216 USD + frakt 50 USD + moms 600 SEK

Funkade klockrent och fick hem prylarna på mindre än en vecka. Värt varenda spänn.
Da
36
Davve_z
M3 E46 -02
Z4 e85 -03
ok tack, ska beställa det idag.

bara vänta o se, hojtar till när ja har de på bilden o säger vad ja tycker..
pa
4
paka
Z4 2,5 -03
Upplever du någon skillnad gällande vinddrag i bilen sedan du bytte till glas?

Svårt att säga, men inget jag lade märke till. Att glas är tätare än nät tror jag inte spelar någon roll.
rr
22
rr530510
K1200R Sport -07
Z4 3,0siA -08
Har själv erfarenhet av vindskydd i s.k. säkerhetsglas. Köpt från Tyskland. Skyddet är godkänt av TÜV, dvs. samma som Bilprovningen. Det måste ju uppfylla vissa prestandakrav samt accepterat av försäkringsbolagen.
Se bif. länk.
Länk

Klart intressantare än det finmaskiga nätet. Både snyggare och förbättrar definitivt bakåtsikten. Kostnad, ja - det får man väl ta... 194,00 EUR + frakt.

Carter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.