|
|
|
|---|---|
|
Hej. Funderar på en större bmw(har en e46 ci) och börjar snegla på en e46 touring alt e39 touring. Tänkte spendera max 150tusen. Vilken motor och utrustning tycker ni man ska se till att ha på en e39 touring. Hur många mil ska den max ha gått? Finns det fler anledningar att välja en e39 framför en e46 än bara storleken? Tacksam för alla tips jag kan få. | |
|
Jag vill påstå att 530 är den bästa motorn till E39. Snål (runt litern är inte så illa för 231 hk) stark och skön. 525 funkar också medans 520 är för klen. Utrustning - de flesta är paketutrustade så de brukar ha det som man vill ha, dvs klimat, xenon, farthållare, färddator osv. 530 har skinn som standard. Hur många mil bör den ha gått? Spelar ingen större roll enligt mig. De verkar hålla bra. Min har gått 9000 mil och den känns precis inkörd. Det finns en alldeles utmärkt begagnatguide här: Länk Varför välja E39 istället för E46? Till att börja med så är E46 mer populär i Sverige vilket gör den dyrare för samma mil, trots att E39 var betydligt dyrare ny. E39 går lugnare på vägen, har bättre stolar och är tystare. Inte lika kvick att köra dock av naturliga skäl. //Lövet |
|
|
Är inne på min 2:a och 3:e E39 och har även haft en E46T och jag ser betydligt fler fördelar med E39T jämfört med E46T. Som Andreas skriver så får du idag mer E39 än E46 för samma pengar. E39 erbjuder mer utrymme och bättre komfort men är trots det väldigt trevlig att köra framförallt med sportchassit. Den slår både V70 och 9-5 med hästlängder. 530i är en bra kompromiss mellan prestanda och ekonomi. Sportigare karaktär än 525 men ändå hyffsat snål. Är man villig att spendera lite mer på bensin så är 540 en härlig bil. Komfortkryssare med rejält klös när man så vill. Drar ca. 1,5dl mer per mil än en 530. En garanterat fräsch 530 som precis lagts ut på annons Länk ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.