|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har införskaffat en tv modul, men för att koppla in den i min bil så böhöver jag en adapterkabel för att kunna montera en tv modul i en bil som tidigare inte haft det. Har sätt att det säljs adapterkablar på ebay, men man skall väl kunna löda ihop en sån själv. Jag har både den vita och den blå kontakten som jag har tagit från skroten. Är det någon som vet hur kablen är kopplad? Eller vet ifall det finns ett datablad på internet någonstans. Tacksam för svar. | |
| Är det ingen som har ett el-schema över kabeln? | |
|
Här har du alla elscheman du behöver, dock kan det ta en stund att tolka det... Länk |
|
|
Hej, är det ingen som har den extra kabelhärvan? Någon på forumet måste ha det. Det är enkelt att kolla vilka kablar som går vart, kontakten är enkel att öppna. Det är säkert fler som skulle vilja bygga egen kabel. Jag har både den blå och den vita kontakten som jag hämtat på skroten, nu vill jag skarva ihop den med den blåa som sitter i bilen. Jag har studerat lite schemen på nätet men det finns ingen som direkt förklarar hur det skall kopplas utan endast vad de olika pinarna på kontakten har för funktion. Jag vill inte gärna labba mig fram till vilka kablar som skall kopplas vart. Det är inte det att jag är snål, men jag tycker det är aldeles för dyrt med att köpa denna kabelhärva, den finns på bimmernav.com. Men 1000kr, det är rena rånet. Jag köpte tv boxen för 600kr. Jag håller på med ett projekt att montera in en Boxer mottagare i min bil och behöver tv boxen och dennes tuner för att få det att fungera. |
|
| Är det ingen som har en sån kabel? | |
|
schema på kabeln finns på sidan 12 Länk //Tobmag |
|
| sorry sidan 15 ............... | |
|
Hej, jag har lödat ihop en sån kabel nu efter ca 5 timmars. Och jag kan konstatera att den fungerar perfekt. Gissa om jag blev glad när jag fick upp Television på menyn. :-) Tobmag, tack för hjälp med ritningen på kabeln. Kan också meddela er som kanske undrar vilken av de två kontakter längst upp på ritningen som är den som bilens kabelstam skall anslutas till. Det är den högra, det står inte på ritningen utan dom har samma namn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.