|
|
|
|---|---|
| Men ngn som provkört? Toppfarten skall vara identisk med den för 318i (143 hk). Läs mer på bmw.dk. | |
| Ska man bara ha en liten fyra i sin bil kan man lika gärna köpa en japan ju... | |
| Äh. Inte då! Bmw gör fantastiskt fina fyrcylindriga motorer också. Minns t.ex. gamla E30 316. Fanns inga konkurrenter i den cc klassen när det gällde råstyrka och gångkultur... | |
| S14 (M3) :) OT? O, ja ;) | |
|
4cylindra 143 valvetronic motorn som sitter på E46.an drar ifrån Volvo V70 med 170hk tror de e 2.3, enligt ett test. + att Valvetronic motorn känns by far piggade än dem flesta 2liters motorer jag provat. Så självklart går det att köra 4cylindrig bmw, men klart det är ju 6.an som förknippas med bmw. |
|
|
Calle1983: Det finns de som hellre kör en 4-cyl E91 än en 8-cyl E34. __ Min bil: Länk |
|
|
316 E90 finns bara i ett fåtal länder där skattetrycket på bilar är ovanligt högt. __ Min bil: Länk |
|
|
Som i Italien till exempel? Där betalar man ju mer i skatt ju fler hk bilen har. |
|
|
Läste att 316i E9x kom till just för att generalagenten i Norge krävde en mindre motor än 318/320 när E90 lanserades - just för att kunna få en bra försäljning av nya 3-serien. Tydligen ska BMW ha lyssnat på det och slängt ner 1.6-liters fyran snabbt och lätt. /ElakaKatten If I dream? From the moment I wake up until I fall asleep. |
|
|
Typiskt skitsnack att BMW måste ha 6:a eller mer. 4:orna funkar kanon! (Speciellt oljebrännarturbo) :) //amullo --- |
|
|
Jag tycker 3-litersmotorn i min 330i E90 är mycket lyckad, en riktig kanonmotor, men trots det är jag mer imponerad av bilens chassi och det blir inte sämre av en fyra under huven, snarare tvärtom. |
|
| den säljs ju inte ens i tyskland... vore intressant att veta vad priset skulle vara om den såldes i sverige | |
|
Omräkning med de norska priserna (jämför 316i och 320i) skulle den gå på ca 217000 grundutrustad. /ElakaKatten If I dream? From the moment I wake up until I fall asleep. |
|
|
Om det är samma motor som i 116i så var det inget riktigt imponerande. Går mjukt och fint men saknar all form av karaktär. 143hk motorn som kunde fås till E46 har ett helt annat bett och är en riktigt trevlig motor. ___ //Ulf |
|
| Kanske ngn som har fått möjligheten att prova 316i E90 nu? Upplevelse? | |
|
Någon som provat den och kan berätta lite kort hur motorn känns? Slö? Helt okej? Över förväntan bra? |
|
|
Väl sökt för att hitta denna tråd! ;) Antar att 116 har identisk motor med 316? Läs denna tråd: Länk Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.