AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.018

Nyheter för modellår -09?

ro
55
rohm
AUDI S4 -10
Hej igen!

Är sugen att beställa en ny 530xda touring med m-paket. Undrar bara om någon vet om att kommer någon ny färg eller något annat intressant för modellåret 2009! När kommer nästa modellförändring på 5-serien? Redan under 2009 eller blir det inte förrän 2010?

Tack på förhand!

ro
55
rohm
AUDI S4 -10
Ja då var bilen beställd. Blev en djuphavsblå. Är lite osäker på färgen. Vad skulle ni valt för färg?

Fredrik

Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
jag är svag för leMans-blå Länk , den kan man numera få om man beställer en "Sport Edition" = M-pak+metallic+andra interiörlister

ro
55
rohm
AUDI S4 -10
leMans-blå är inte heller dum. Var inne på den först, men kom på att den är ganska vanlig. Jag har ju några veckor på mig och byta färg och utrustning.

Fredrik

jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
vad har du valt för färg interiört? Skippa grått, makalöst trist färg, ser plastigt och billigt ut
ro
55
rohm
AUDI S4 -10
Ojdå, det är den gråa som jag har valt. Vad föreslår du jonasjonas?

Fredrik

Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Jag håller med om grå inredning, de ser väldigt tråkigt ut och blir snabbt smutsigt.

Hade jag specat hade jag valt Safirsvart / svart läder / orginaltoning på bakrutor.

Min 520d är Alpinvit/ svart läder / orginaltonade rutor och är väldigt läcker tycker jag, om man nu gillar vitt

BMW CS #5139
ca
302
carbon_e61
Porsche Panamera 4 e-hybrid sport turismo -18
X3 20dxDrive F25 -12
Det är väl fritt fram att ändra fram till någon vecka innan produktion. Jag tror jag ändrade färgen på lädret två gånger samt la till komfortstolar och panoramaluckan. Skulle jag välja färg på skinnet idag skulle jag utan tvekan ta naturbrunt, ser hur snyggt ut som helst.

Även jag är nyfiken på när E60/61 ersätts av ny modell. Vill minnas att jag läst 2009 någonstans (är även nyfiken på när audi a6 nuvarande modell kan tänkas bytas ut men detta är kanske lite fel forum för sådana perversa funderingar...;) )
pr
259
protos
E60 520I-04
kolla föjande ny 5-serie kommer 2009/2010
kallas F10/ F11 enligt detta bmw dokument
Länk
ca
302
carbon_e61
Porsche Panamera 4 e-hybrid sport turismo -18
X3 20dxDrive F25 -12
Just ja, grattis till den nya bilen!
ro
55
rohm
AUDI S4 -10
Jo tonade rutor ska det allt vara. Vit bil är skitsnygg med tonade rutor när allt är rent. Jag har valt svart dakota men med svart interiörlist blir det nog väl mörkt. Ska fundera. Kom gärna med förslag.

Fredrik

ol
88
olemi
530iA -04
Hej
har själv grå inredning och tycker den är jättesnygg.
Om man smörjer in skinnet regelbundet med "conditioner" så sätter sig inte smutsen så lätt.
Men man måste dock torka rent ibland
Lycka till
Om den är nån färg på inredningen som är tråkig så är det svart, speciellt i kombination med titan lister. Snyggast är ljusgrå inredning med mörka träpaneler.
kk
19
kkari
730D Individual-10 F01
Hej! Kul med ny bil alltid!
Hmm, jag skulle faktiskt välja vit på utsidan med tonade rutor, yttre belysningspaket, och till inredningen skulle jag utan tvekan ta Beige (Sand?) kombinerat med Träpaneler (helst ljusa om det finns?), då detta får bilen att kännas mer "exklusiv"..

Mvh/Kari
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.