AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
733

HJÄLP! 735-87 backen funkar inte

Hej jag har ett lustigt fel på min automatlåda 4hp22 . Har sökt på forumet men inte hittat något bra svar .. nu till problemet.
Körde i ganska hög fart ca 140 gjorde kickdown å då men lådan brydde sig inte om det gick inte ner någon växel och när jag komme till en kraftig uppförsbacke så känndes det som om den inte ville växla ner utan gick uppskattningsvis på 3:an . så länge som vanligt med dessa lådor .. men nu till det otroliga .. när jag senare ska fara med bilen och lägger i backen . så drar den inte bakåt , men den funkar framåt . men det stod getrag (stavning) stängde då av bilen och
startade igen då försvann larmet men den drog fortfarande ej bakåt . rätt mängd olja men lite ljusbrun (ej ATF röd) i färgen och en bränd doft . jag kan även inte lägga växelspaken i läge 1 . 2,3,D,R funkar fint . men det felet uppkom inte nu utan det fick jag på köpet med bilen . är det någon som har någon idé om vad som kan ha hänt . eller har en låda till övers för en billig peng så skriv gärna .

Mvh SmoZ

CK
269
CKamondi
740iA -95
Är nog inte "getrag" du fick upp, utan getriebenotprogram du fick upp i displayen, sök på det och se vad du finner för intressant.
Om det finns tid och tålamod Länk annars är det väl att kolla runt på skrotarna börjar bli lite e32 där.

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Dålig länk =)) Länk scrolla ner till "tarnny repairs".

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
ok
31
okt.no
750IAL -88
750IAL -89
2x 745ia -84
323I -82
Länk
jag är en van skruvare men är det mycket som måste rivas för att byta kopplingen ? vad kostar en ny ?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.