|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Lutar mot en 528IA Touring -00. Den som är länkad tidigare i tråden. En fundering, har alla dessa den delade bakluckan eller är det tillbehör? Och hur stor tank är det i den? |
|
| Delad lucka är standard. Min 525:a rymmer 70 lit. Vet inte om det skiljer på en 528:a. På en -00:a får du dubbel vanos vilket gör gott åt bränsleförbrukningen också. | |
|
Tackar Anders-72. Den där luckan verkar jävligt praktisk. 528'an blev Mtestad i veckan. 4 nerslag totalt som enligt bilhandlarn skall bli åtgärdade under nästa vecka. Bromsbackar fram, hjullager bak, spolvätskebehållare läckage samt en ny kåpa till en backspegel. Hur tror ni priset på denna blir? |
|
|
Varit och testat 528'an i lördags. Lådan funkade som den ska, hittade inte nåt där att anmärka på. Saknades en knapp till AC'n. Ett litet rostangrepp på bakluckans insida underkant. Borde inte vara nåt märkvärdigt att fixa själv längre fram. Sen var det en skada på plasten invändigt i hjulhuset höger fram. Serviceboken såg helt ok ut. Hade inga tvivel om det då den haft enbart 1 ägare. Lite stenskott här och där, varav en lite större buckla på höger framskärm. Annars gav bilen ett väldigt bra intryck. Är det någon som vågar sig på en gissning vad man får punga ut med för bilen. 99500 är begärt men känns lite högt med de skavanker som fanns. Ska ge han besked på onsdag hur jag gör med bilen och vad jag är villig att ge. |
|
| Med det priset skall det inte vara några större skavanker så du får pruta en del då. Innerskärmarna i plast fram är som gjorda att bryta sönder mot snösträngar m.m då de sticker ner som lägsta punkt. Det går att byta bara framdelen enklet dock. | |
|
Ja då har jag snackat med en annan av säljarna på bosses bil. Tog upp alla de skador jag upptäckt. Lustiga är att bilen inte är Mtestad utan att deras egna mekaniker sett över bilen. Första säljarn var väldigt noga med att poängtera att bilen var Mtestad.. Hursomhaver, han kunde trolla fram ett pris på bilen iaf. 96000 med 4 nya vintersulor... Inte direkt lockande att köpa den då. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.