|
|
|
|---|---|
|
Har en 328 cab -96.Centrallåset på förardörr fungerar ej med fjärren,allt det andra funkar men inte förardörr.När jag låser med nyckel i dörren så funkar det .Kan det vara kontaktfel? eller nån givare? | |
| Tjena, har exakt samma problem... | |
tornet |
har med samma problem på compacten... plötsligt - efter att aldrig ha krånglat - så dog centrallåset, den automatiska innebelysningen (går att slå på innerbelysningen manuellt på knappen) samt elhissarna. Har kollat säkringarna i motorutrymmet men de ser hela ut allihop? Finns det fler dolda säkringar nån annanstans eller hur kan desa felen häna ihop?? mvh tornet |
| jag hade samma problem som dig "tornet" på min e36 325 coupe. Felet var att en sammlingsdosa med jordkablar under golvmattan på förarsidan hade ergat sönder. | |
tornet |
fxr_89: Ok, det ska kollas upp fortast möjligt! Hoppas jag har samma fel för det är rätt irriterande att inte kunna hissa ner rutorna ibland :) Tackar för tipset! mvh tornet |
| tornet: okej, ja det hoppas jag med. Har du hittat felet än ? | |
| fick samma fel som trådskaparen alldeles nyss. fått ordning på det än ? någon som kan veta vad det är.. min motor drar i alla fall men orkar inte riktigt så antar att det är motorn som är paj. har inte kollat än men det ska ja nog se till att göra inom kort! | |
tornet |
Mitt fel försvann efter jag tagit av strömkabeln från batteriet och laddat upp det fullt. När jag sedan satte tillbaks batteriet fungerade allt igen! Hittade aldrig några ärgade kablar eller nåt kontaktfel. mvh tornet |
|
okej.. jag tror inte det är batteriet på min. kan ju liksom starta bilen och allt. bara att motorn inte flyttar låspiggen helt. flyttar bara en liten bit. i bland reagerar den inte alls och bland lite. // Feeelix |
|
tornet |
min bil startade och gick som den skulle, fast med de elfelen att elhissarna inte alls svarade och att innerbelysningen inte gick på dörrarna. Men ditt problem låter som om låsmotorn kärvar. mvh tornet |
|
Jag har haft samma problem på en E36 Touring 96:a. Jag plockade ner hela dörren, skruvade ut hela handtaget med låsning, det var motorenheten till centrallåset som kärvade. Tog och smörjde upp allt och hjälpte den lite på traven sen så hoppade den igång. Fungerar fortfarande ett halvår efter jag fixade den. Enklast är nog att plocka ut en ny el. begagnad och byta! //K |
|
| okeej.. joo ja tror med att det är något som kärvarar. men lite skumt att det är på kvällarna som det strular. men som sagt ska kolla lite på de. | |
|
Tjena Jag har problem med mitt C-lås på min sedan. När jag köpte bilen för nån vecka sedan så funkade inte centrallåset på passagerardörren fram. Jag har nycklar med fjärrlås (ej larm vad jag vet). Idag tänkte vi försöka fixa problemet genom att byta ut motorn på den felande sidan. Men nu efteråt så fungerar centrallåset inte alls någonstans. Varken när jag använder fjärrnyckel eller vrider om manuellt på förardörren. Vi provade koppla ur batteriet en stund men det hjälpte inte. Vet någon vad som kan vara fel? Farsan har samma problem på sin 320i av samma årsmodell. Att C-låset inte fungerar längre. |
|
| Det löste sig. Problemet existerar ej längre för mig :) | |
|
Jag har samma fel som trådskaparen med min bil. C-låset funkar med nyckel men förardörren öppnas inte med fjärren. Någon som har en hum vad det kantänkas kosta att byta motorenheten? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.