|
|
|
|---|---|
|
Finns de någon som är riktigt duktig på märken och kvalitet?? Lanzar eller Boss Audio??? Jag har hittat bra alternativ till min bil från dessa märken och jag undrar om dem är bra helt enkelt?? Tacksam för hjälp /Calle | |
|
Pratar vi slutsteg, högtalare kitt eller bas högtalare? När det gäller Lanzar var de en gång i tiden ett väldigt bra märke. Deras optidrive serie slutsteg lät väldigt bra. Sedan blev de uppköpta av pyramid och deras lågpris serier av slutsteg är inget jag skulle köpa. Skulle inte köpa något från deras lågpris serier inklusive vibe serien. |
|
|
oj, ursäkta glömde visst att nämna det. Det gäller huvudenheter i just det här fallet! Street serien på lanzar! |
|
| Länka gärna till de spelarna du undrar över , rent allmänt tror jag det inte finns många här som kan ge dig ett korrekt svar då inte är speciellt vanliga märken på HU:s du valt ut! | |
|
Okej, här kommer lite länkar. Nä jag vet men de är ju ganska vanlig märken i usa så jag tänkte att kanske någon entusiast som hade koll på många märken =) Här är en diesel audio Länk En Lanzar: Länk En Boss Audio:Länk Kolla in dem och säg vad ni tycker! =) |
|
|
Jag skulle nog personerligen valt att gå på ett mer känt märke t.ex. JVC eller Pioneer. Om du skulle vilja byta den är det mycket lättare att sälja den begagnad i sverige. Får man fråga varför du inte går på dubeldin skärmar istället då jag ser att du verkar vilja ha en stereo med färgskärm. Vad har du tänkt använda skärmen till? Hur kräsen är du på ljudkvaliten? Om du beställer ifrån USA, tänk då på att de har annan stegning på FM kanalerna. Såg att det gick att ställa in om man ska ha europeisk eller USA stegning på vissa av dem. T.ex. Länk Länk En billig Pioneer AVH-P4000 Länk JVC Länk |
|
|
Det handlar inte så mycket om skärmen som en okej lösning rent utseendemässigt! =) Ja, men det går inte in någon dubbeldin utan att modifera rören bakom som jag förstått det. Annars hade det lätt varit de bästa alternativet. Lanzar är ett känns märke från förr iaf men jag vet inte hur de håller nu för tiden. Men det är just det att dem andra märkena inte har någon lämplig lösning utan bara de amerikanska inhemska märkena. Men om du har någon tips på en liknande i ett mer etablerat märke i europa så kom gärna med tips, alltså en enkel din med större skärm. =) |
|
|
Det stämmer nog att det inte går att få in en dubbeldin utan modifiering:-( Lanzar var ett riktigt bra märke förr i tiden, mitten av 90 talet. Specielt på slutsteg och bashögtalare. Sedan tror jag att pyramid köpte upp dem och introducerade sina lågpris serier under lanzar namnet. En annan fråga är om du ska kunna styra enheten från ratten eller ej, så du måste kolla så att den är rattfjärrförbered och att det finns interface mot din BMW modell att köpa. JVC AVX2 Från tyskland Länk Från Usa Länk Länk |
|
|
Okej, tack för svaret heddan99 =) Men hur är det med 3,5 tums modellen ser det bra ut i en e39 med orginal monterings ram?? |
|
|
Vad menas med orginal montering ram? Den enda ramar jag sett för montering av 1-DIN enheter är som de här Länk Snyggt vet jag inte om jag skulle säga att det blir, men det är ju en personerlig tolkning. Tycker inte monteringsramen är så snygg. När jag var inne på mediamarkt en dag och tittade på JVC enheterna med 3.5" skärm var de större än jag trodde. Tycker personerligen att frontarna på de här enheterna är för stora för att se snygga ut. Men som sagt, det är bara min personerliga åsikt. Gissar att många tycker att de är snygga :-) |
|
|
Precis den jag menar, tänkte mer på att i europa och usa finns dem moddade för hårddisk fack på ramen :) Jag tror personligen att det stora fronten kan ta bort lite av den fula designen på monteringsramen. Snackade med en snubbe som vunnit sm och grejer med e39 och är lite expert runt ljudbygge i just dem och han sa att det kan se grymt bra ut misstaget man gör är att inte fixa ramen. Man ska lacka ramen så att den matchar listerna i bilen eller lacka om listerna och ram i samma färg för då flyter den in som en del i inredningen enligt honom :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.