AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
723

E30n såld... Sugen på e32 igen

En liten fundering... Sålde min e30 som jag hade haft som vinterbil.. Köpte för 6tusen och sålde för 9. Så... Nu finns 9tusen att lägga på en e32 i höst..

Vad ska man köpa för något? 735? Kan givetvis lägga till några lappar.. Är dessa vagnar lättsålda? Bör man köpa en med läder? Bryr mig inte om den är rostig... Vill ha en billig e32a att göra vintern med.

Hur är delarna? Är 3.5liters motorerna lätta att sälja ifall man skulle smälla med bilen? Inredning?

Mycket är ju bolt-on på E34 så en eftermarknad finns det absolut. Men ska du köpa en 7a och krocka med behöver du nog inte köpa en för 10´....
Lättsåld är nog att ta i nu när E38orna har sjunkit rejält på slutet.

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Det känns som att det är fel årstid att leta vinterbil... Men köper du en så bör den ju inte vara rostig om du skall kunna sälja den lätt senare. Dessutom är väl läder och mycket utrustning alltid uppskattat vid försäljning. Jag tror du skall undvika bruna bilar också dom verkar svårsålda.

/Mats J
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

3,5 liters motorerna anser jag vara BMW's hållbaraste och bästa motorer , så leta du efter en lämplig M30 försedd E32:a...billiga nu, ty "alla" vill ha det senaste inom teknik idag,dvs så nya bilar som möjligt med 0 förbrukning dessutom, vilket gör att marknaden för tunga och stora daterade "lyxbilar" är försvinnande liten...dvs "ingen" vill ha vagnarna annat än några få entusiaster eller folk som fattar hur mycket bil för pengarna man egentligen får :)

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.