AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.381

Ska inte höger backspegel vinklas neråt när man lägger i backen?

Pa
35
Pabo
435i Cab - 14
Ska inte höger backspegel vinklas neråt när man lägger i backen på en Z4 M Roadster?

Det funkade ju så på min gamla 540 -00 så jag tycker ju att det borde vara likadant på en nyare bil.

Försöka finns inte...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag är ganska säker på att den funktionen fanns på den Z4 Coupé 3.0 jag provkörde i höstas så det borde ju i så fall även finnas på din. Kolla din instruktionsbok.

___
//Ulf
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Knappen som väljer vilken av backspeglarna, ska stå så den styr höger spegel, annars vinklas spegeln inte ner när du lägger i backen. Så iaf på min 7a.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
232
pane
530D X-Drive 2014
Alpina Roadster S -04
På min 530 så ska knappen stå till vänster för att vika ner höger spegel när man lägger i backen. Står knappen till höger så stannar den "uppe". Det var väl så du hade på din 540 oxå va?

/Pane
Pa
35
Pabo
435i Cab - 14
Nu har jag provat med knappen både till höger och vänster och det hjälper inte. Det blir till att puttra upp till BMW imorgon och fråga - blir helt knäpp på att inte veta hur det ska vara.

Försöka finns inte...
Bi
155
Bilen
135i Cab Cobb E88 -09
Audi A6 2.0T Sedan -06
Z4 3.0 Roadster -04
fungerar det nu?, har samma "problem"
Pa
35
Pabo
435i Cab - 14
Nej, det fungerar inte. Enligt en servicemekaniker på BMW så finns inte den funktionen på Z4. TRIST!!

Tycker att det borde gå att få till på något vis, men jag är ju inte speciellt teknisk av mig så jag har ingen aning om hur man gör.

Försöka finns inte...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.