|
|
|
|---|---|
|
Jag har en svart E30 325, follständig rostfri, ombyggt med S14 motor, girkasse, bromsar, klump, instrument, Helt nytt M3 SportEvo ratt med läder knopp(kom endast på M5 Winckelhock och några E31:ar). iS front. Ochså carboninnsugning och Alpha-N sprut, samt en justèrbar benintrykkregulator sitter ochså på den. Annars helt standard. Bilen har gått endast 10900 mil, M3 delarna har körd 9600 mil. Den har inga inredning, förr jag tänkte att montera några Sparco stolar istället. Men nu har jag en annan bil og vil sälja denna. Hvad e sådant nogot värd idag? | |
|
Glömde en sak, 17 tumms BBS RS fälgar är ochså med. Alla fyra e 8" breda. 215/40-17 däck. |
|
|
Jag skulle ge vad en s14 motor är värd samt vad en 325 kaross+chassi är värd. Det går ju aldrig att besiktiga den om man inte har kontakter vilket ju drar ner värdet. Kolla vad en sådan motor kostar och lägg sedan till bilen.. låter mest rimligt. |
|
|
Väldigt snygg bil! Det framgår inte om du bytt framvagnen till M3 komponenter heller.. fjäderben osv. Eller så är jag bara dålig på norsk =) |
|
|
Jo, hela framvagnen e ochså bytat till M3:a :) (o bakvagn forstås) Fjäderben, bromsnav, bromsar, stabilisatorer etcetera.. Allt utan karossen e bytat så att säga. |
|
|
Hej. Närmare 100k borde du kunna få om du hittar rätt köpare. Men som jag förstår det så är bilen registrerad i Norge? Isf så måste den exporteras till Sverige och den kommer nog inte att klara registreringsbesiktningen. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
Nog borde det gå att få en såndär bil genom SBP... Förutsatt att allt som har med bromssystem och hjulupphängingar är bytta till M3 oxå, men det verkar det ju vara. Borde inte vara några större problem att få den godkänd som 'ombyggt fordon'. Eller blir det kanske för mycket hästar (170 mot 195)... nåväl... med lite trixande och kontakt med SFRO så är det noga inga problem. // Erik |
|
|
Jag vet inte nått m dom svenska reglana, det har ju altids en effekt å priset när man säljer/köper bil. Jag prisat den till 105k SEK, så det inte helt borta då. Kan nog få det priset (här i Norge iallfall) om jag säljer den i delar, men den e ju så hämskt snygg at det våre synd ju... Hur mycket skal man betala i avgifter man skal ha den på svenska skilt? Jag ha just flyttat hemtilNorge, så den har inga norska skilt på. Nur deutsche Fahrzeugbrief:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.