|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått problem med vibrationer i min BMW 740 från -95 som jag inte hade när jag ställde in den i höstas. Den har stått uppallad i varmgarage över vintern och när jag nu tog ut den vibrerade det ganska kraftigt i 70 - 90 km i fram och genom hela bilen och ännu värre i 110 - 130 km. Jag var och balanserade alla fyra hjulen samt bytte bromsskivor och klossar fram (Slitna och skeva) och det blev en hel del bättre men det känns nu som en genomgående vibration genom hela bilen vid 110 - 130 km som kommer stötvis, alltså hela bilen vibrerar till liksom och så gör det hela tiden. Det känns inget kul , i ännu högre farter så slutar det upp och den känns som den ska igen, men så fort farten kommer ner till ca 100 - 130 så vibrerar det igen. Någon som har haft liknande problem, eller känner igen problematiken så tar jag tacksamt emot svar. Roger Roggen | |
|
Låter som bakersta kardanknuten torkat och börjat kärva. Länk Alternativt annat hörande till kardan: mellanlager, hardy Svekke |
|
|
Tack för tipset och sprängskissen. jag ska kolla upp detta. Någon nämnde också att det kunde vara bussningarna i framvagnen som blivit slitna. Jag har lite att pyssla med i alla fall till helgen. Roggen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.